Povzetek: Prispevek preučuje vlogo in izzive, s katerimi se srečujejo avstrijski odvetniki pri uporabi družbenih omrežij. V Avstriji je uporaba družbenih omrežij urejena z različnimi zakoni, med drugim s Splošno uredbo o varstvu podatkov (GDPR), Telekomunikacijskim zakonom, Zakonom o elektronskem poslovanju in Zakonom o boju proti sovraštvu na spletu. Ti zakoni zagotavljajo zaščito pravic uporabnikov in upravljavcem družbenih omrežij nalagajo dolžnost zagotavljanja varstva podatkov. Za odvetnike pa družbena omrežja pomenijo tudi številne pravne izzive in priložnosti. Specialisti za pogodbeno pravo se ukvarjajo s pogoji uporabe, lastništvom nad vsebinami, pravili obnašanja in izključitvami odgovornosti. Pomemben vidik je tudi zastopanje vplivnežev (influencerjev) in reševanje sporov glede oglaševanja in nelojalne konkurence. Družbena omrežja uporabljajo tudi sami odvetniki, ki pri tem ne smejo pozabiti na svojo zavezanost kodeksu odvetniške poklicne etike, saj sta le tako zagotovljeni integriteta in zaupanje v pravni poklic. Kodeks vključuje omejitve glede oglaševanja, ki mora biti resnično, stvarno in v skladu s častjo poklica. Kako naj družbena omrežja pri svoji komunikaciji, izmenjavi strokovnih vsebin in oglaševanju lastnih storitev na primeren način uporabljajo odvetniki, je v prispevku ponazorjeno s primeri uporabe različnih družbenih omrežij, kot so X (prej Twitter), Facebook, Instagram, TikTok, YouTube in LinkedIn. V prispevku je poudarjen tudi pomen družbenih omrežij v sodnih postopkih, v katerih mediji prek platform, kot je X, poročajo v živo iz sodnih dvoran, zaradi česar so sodni procesi postali dostopni širši javnosti. Prispevek se končuje z ugotovitvijo, da so družbena omrežja postala nepogrešljiv del pravniškega vsakdana, in avtorjevo spodbudo odvetnikom, naj jih uporabljajo v svoj prid, vendar odgovorno in upoštevajoč odvetniški kodeks.
Ključne besede: Avstrija, družbena omrežja, odvetništvo, disciplinska odgovornost, oglaševanje, Twitter, Instagram, YouTube, LinkedIn