Pravo in pravniki, zlasti odvetniki, na družbenem omrežju v Avstriji


Povzetek: Prispevek preučuje vlogo in izzive, s katerimi se srečujejo avstrijski odvetniki pri uporabi družbenih omrežij. V Avstriji je uporaba družbenih omrežij urejena z različnimi zakoni, med drugim s Splošno uredbo o varstvu podatkov (GDPR), Telekomunikacijskim zakonom, Zakonom o elektronskem poslovanju in Zakonom o boju proti sovraštvu na spletu. Ti zakoni zagotavljajo zaščito pravic uporabnikov in upravljavcem družbenih omrežij nalagajo dolžnost zagotavljanja varstva podatkov​. Za odvetnike pa družbena omrežja pomenijo tudi številne pravne izzive in priložnosti. Specialisti za pogodbeno pravo se ukvarjajo s pogoji uporabe, lastništvom nad vsebinami, pravili obnašanja in izključitvami odgovornosti. Pomemben vidik je tudi zastopanje vplivnežev (influencerjev) in reševanje sporov glede oglaševanja in nelojalne konkurence​. Družbena omrežja uporabljajo tudi sami odvetniki, ki pri tem ne smejo pozabiti na svojo zavezanost kodeksu odvetniške poklicne etike, saj sta le tako zagotovljeni integriteta in zaupanje v pravni poklic. Kodeks vključuje omejitve glede oglaševanja, ki mora biti resnično, stvarno in v skladu s častjo poklica​​. Kako naj družbena omrežja pri svoji komunikaciji, izmenjavi strokovnih vsebin in oglaševanju lastnih storitev na primeren način uporabljajo odvetniki, je v prispevku ponazorjeno s primeri uporabe različnih družbenih omrežij, kot so X (prej Twitter), Facebook, Instagram, TikTok, YouTube in LinkedIn. V prispevku je poudarjen tudi pomen družbenih omrežij v sodnih postopkih, v katerih mediji prek platform, kot je X, poročajo v živo iz sodnih dvoran, zaradi česar so sodni procesi postali dostopni širši javnosti. Prispevek se končuje z ugotovitvijo, da so družbena omrežja postala nepogrešljiv del pravniškega vsakdana, in avtorjevo spodbudo odvetnikom, naj jih uporabljajo v svoj prid, vendar odgovorno in upoštevajoč odvetniški kodeks.

Ključne besede: Avstrija, družbena omrežja, odvetništvo, disciplinska odgovornost, oglaševanje, Twitter, Instagram, YouTube, LinkedIn

Naročite članek

Elektronski naslov
Sporočilo
S posredovanjem mojih osebnih podatkov soglašam, da se le-ti uporabijo za namen obravnave tega naročila.