Iz starega Rima prek Haaga in Visbyja do Rotterdama
Povzetek: V prispevku je obravnavana odgovornost pomorskega prevoznika. Vse do konca 19. stoletja je bila njegova odgovornost objektivna, kakor se je na podlagi pretorskega edikta razvila v obdobju antičnega Rima. Sprememba odgovornosti pomorskega prevoznika iz objektivne v krivdno je povezana z močnim položajem prevoznikov v 19. stoletju, ko so na podlagi pogodbene svobode v nakladnice umestili določila o oprostitvi odgovornosti, da niso odgovarjali skoraj za nobeno škodo. Takšno stanje je zahtevalo poseg zakonodajalca. Prevoznik je dobil obveznost, da z dolžno skrbnostjo pripravi ladjo na plovbo, s čimer je postal krivdno odgovoren. Te svoje obveznosti se ni mogel rešiti, lahko se je je le razbremenil v točno določenih primerih, ki jih je določil zakonodajalec.
Ključne besede: sposobnost ladje za plovbo, odgovornost ladjarja, navtična napaka, Haaško-visbyjska pravila, Hamburška pravila, Rotterdamska pravila
Naročite članek
Elektronski naslov
Sporočilo
S posredovanjem mojih osebnih podatkov soglašam, da se le-ti uporabijo za namen obravnave tega naročila.