Povzetek: Informacijski pooblaščenec in številni avtorji so že pred epidemijo koronavirusne bolezni in množičnim delom od doma opozarjali na pomanjkljivo zakonodajno ureditev na področju varstva zasebnosti delavcev v Sloveniji. Ob zaprtju izobraževalnih ustanov in selitvi pedagoške aktivnosti v virtualna okolja ugotavljamo, da je prevetritev standardov glede sprejemljivih posegov v pedagogovo osebno življenje med izvedbo pedagoških in drugih delovnih aktivnosti še bistveno bolj pomembna. Zakonodajalec, socialni partnerji in vodstva izobraževalnih zavodov bi morali uvesti ustrezne varovalke, tako na ravni pozitivne zakonodaje kot v avtonomnih aktih delodajalcev ter pri izbiri IKT-orodij za poučevanje na daljavo. Pedagogom bi bilo treba omogočiti kar največjo stopnjo nadzora nad tem, do kolikšne mere je za izvedbo konkretne delovne aktivnosti nujno poseči v njihove osebnostne pravice, in hkrati uvesti ukrepe za ublažitev teh vplivov. V podobni situaciji kot v tem prispevku opisani pedagogi bodo po koncu epidemije delavci v panogah, kjer se bo del aktivnosti dolgoročno prenesel v virtualni svet, če bodo delali od doma s pomočjo IKT-orodij.
Ključne besede: pravica do zasebnosti, delovna razmerja, pedagogi, izobraževanje na daljavo, epidemija
Naročite članek
Elektronski naslov
Sporočilo
S posredovanjem mojih osebnih podatkov soglašam, da se le-ti uporabijo za namen obravnave tega naročila.