Arhiv člankov Arhiv člankov
English version
 

Literatura

Stran 3 / 3
Dokumenti od 51 do 56 (od skupaj 56)
Publikacija Članek
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄6-7

Splošna odškodninska odgovornost članov organov vodenja ali nadzora delniške družbe po ZGD-1

Peter Podgorelec, 6.10.2010

Gospodarske družbe, splošni predpisi, Obligacije

Peter Podgorelec, Podjetje in delo, 6-7/2010Avtor obravnava v članku splošno odškodninsko odgovornost članov uprave, nadzornega sveta in upravnega odbora v delniški družbi, kot je urejena v 263. členu Zakona o gospodarskih družbah (ZGD-1). Pomemben poudarek daje pravilu proste podjetniške presoje, ki z zakonom sicer ni izrecno urejeno, vendar bi ga morala tudi pri nas uveljaviti sodna praksa. Obravnavana so tudi temeljna vprašanja uveljavljanja odškodninskih zahtevkov.
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄6-7

Predpogodbeno razkritje informacij: enakovrednost pogodbenih dajatev

Jaka Cepec, 6.10.2010

Obligacije

Jaka Cepec, Podjetje in delo, 6-7/2010Avtor v prispevku s pomočjo ekonomske analize prava analizira učinkovitost pravnih pravil slovenskega prava, ki varujejo enakovrednost pogodbenih dajatev, pri čemer analizira zgolj neenakost dajatev kot posledico predpogodbene asimetrije informacij. Kot osnovo za analizo avtor postavlja izhodišče, da bi morale stranke imeti dolžnost razkritja predpogodbenih informacij, pri čemer pa strankam ni treba razkriti načrtno pridobljenih produktivnih informacij. Skozi analizo avtor ugotavlja, da so pravni instituti, ki varujejo enakost pogodbenih dajatev, le delno učinkoviti in bi bila zato s pravno-ekonomskega stališča dobrodošla delna prenova. Pri tem analiza sodne prakse nakazuje na zelo restriktivno interpretacijo oziroma uporabo omenjenih institutov v sodni praksi, kar povečuje ekonomsko učinkovitost pravnega sistema.
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄6-7

Kršitev pogodb in sankcije

Katarina Zajc, 6.10.2010

Obligacije

Katarina Zajc, Podjetje in delo, 6-7/2010Ekonomska analiza prava gleda na odškodnino za kršitev pogodb kot na ceno, ki jo je določena pogodbena stranka pripravljena oziroma jo mora plačati, če ne spoštuje pogodbenih določil. Članek obravnava spodbude strankam za kršitev oziroma izpolnitev pogodb, kot je vrsta in višina odškodnine, ki jo mora pogodbena stranka plačati odškodovancu. Članek zaključi, da sta temeljnega pomena za izračun odškodnine kakovost in kvaliteta podatkov, ki so sodišču, ki navadno prisoja odškodnino, na voljo, kar pa nedvomno vpliva na motivacijo pogodbenih strank, da kršijo oziroma izpolnijo pogodbene obveznosti.
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄6-7

Konkurenčno pravo v obdobju gospodarske krize (antitrust in koncentracije)

Peter Grilc, 6.10.2010

Varstvo konkurence, cene

Peter Grilc, Podjetje in delo, 6-7/2010Članek obravnava izbrane probleme, vlogo in funkcije konkurenčnega prava in politike v obdobju gospodarske krize. Prvi del je namenjen historičnemu pogledu na politiko in pravo konkurence v obdobju gospodarske krize, zlasti v času velike depresije v ZDA in medvojne krize v Nemčiji. Obravnava ureditev in regulatorne odzive ter odzive organov za varstvo konkurence v obdobju sedanje krize, ločeno za področje antitrusta in koncentracij. Obdelani so ugovori oziroma poizkusi podjetij, da bi v času krize zmehčali pravila in politiko konkurence, posebej pa argument obrambe padlega podjetja (failing firm defense), argument porušene konkurence in izključevalno ravnanje. Obravnava tudi nekatera temeljna načela konkurenčnega prava in politik, zlasti z vidika zahtev po "sproščeni" uporabi pravil in politik.
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄6-7

Vsebina PID št.7/2010

Avtor ni naveden, 6.10.2010

Ostalo

Avtor ni naveden, Podjetje in delo, 6-7/2010KORPORACIJSKO PRAVO - ODŠKODNINSKI IN KORPORACIJSKI ZAHTEVKI DELNIČARJEV IN GOSPODARSKIH DRUŽB/CORPORATE LAW - DAMAGE CLAIMS AND CORPORATE CLAIMS BY SHAREHOLDERS AND COMPANIES stran 967 Marjan Odar REVIZORJI IN IZDELAVA POSEBNIH IN IZREDNIH REVIZORSKIH POROČIL TER
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄6-7

Tržni inšpektorat med varstvom potrošnikov in zatiranjem nelojalne konkurence

Andrejka Grlić, 6.10.2010

Varstvo konkurence, cene

Andrejka Grlić, Podjetje in delo, 6-7/2010Avtorica v prispevku zagovarja tezo, da sta področji varstva potrošnikov in nelojalne konkurence, čeprav na prvi pogled povsem različni, zelo prepleteni. S sprejetjem tako imenovane potrošniške zakonodaje, katere namen je varstvo potrošnikov, se sočasno postavlja tudi temelj zdrave konkurenčnosti. V prispevku avtorica opozarja na potrebo po koreniti reformi predpisov s področja nelojalne konkurence, saj je sedanja ureditev nepregledna in nekonsistentna, kar ne prispeva k učinkovitemu zatiranju nelojalne konkurence in posledično tudi varstvu potrošnikov.
<<   Prejšnja | Stran: 1 2 3 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

< VsiPodjetje in delo 6-7

Leto objave

< Vsi
2010(56)
> Oktober(56)

Področja

1. DRŽAVNA UREDITEV REPUBLIKE SLOVENIJE 2. PRAVNA PODROČJA 4. GOSPODARSKOPRAVNA UREDITEV 5. GOSPODARSKE DEJAVNOSTI 8. UREJANJE PROSTORA IN VARSTVO OKOLJA 9. DELOVNO PRAVO, ZDRAVSTVO, SOCIALNO VARSTVO 10. MEDNARODNO PRAVO 11. PRAVNOZNANSTVO 12. OSTALO

Avtorji

A B C ĆČ DĐEF G H I J K L M N O P QR S Š T U V W XYZ Ž

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov