Arhiv člankov Arhiv člankov
English version
 

Literatura

Stran 1 / 1
Dokumenti od 1 do 4 (od skupaj 4)
Publikacija Članek
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄6-7

Varstvo človekovih pravic pred rednimi sodišči

Aleš Galič, 6.10.2010

Človekove pravice

Aleš Galič, Podjetje in delo, 6-7/2010Primarno odgovornost za zagotovitev varstva človekovih pravic nosijo redna sodišča in stranke pred temi sodišči. Ni treba, da bi bila za zagotovitev tega cilja kršitev človekovih pravic določena kot nov pritožbeni ali revizijski razlog. Prav tako ni treba, da bi revizija v vsakem primeru bila dopustna, če stranka zatrjuje kršitev človekovih pravic. Odgovornost sodišč je tudi, da vedno premislijo, ali je zakon, ki ga morajo uporabiti, v skladu z Ustavo. Če sodišče meni, da ni, mora sprožiti postopek pred Ustavnim sodiščem, svojo oceno o protiustavnosti zakona pa ob tem ustrezno obrazložiti.
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄6-7

Poslanska vprašanja, interpelacija in nezaupnica vladi

Franc Grad, 6.10.2010

Državni zbor in državni svet, Ustavno sodišče

Franc Grad, Podjetje in delo, 6-7/2010Poslanska vprašanja, interpelacija in nezaupnica vladi so oblike odgovornosti vlade državnemu zboru, ki so močnejše, kot v večini drugih parlamentarnih demokracij. Še posebej to velja za interpelacijo, zlasti glede na to, da ministre v naši ureditvi imenuje državni zbor. Obenem pa so ta sredstva tudi pomembne pravice parlamentarne opozicije, kar je nadvse pomembno za izvajanje demokratičnega nadzora nad delovanjem vlade. Na drugi strani pa je treba ugotoviti, da je zaradi tega položaj vlade šibkejši kot v primerljivih parlamentarnih sistemih.
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄6-7

Tržni inšpektorat med varstvom potrošnikov in zatiranjem nelojalne konkurence

Andrejka Grlić, 6.10.2010

Varstvo konkurence, cene

Andrejka Grlić, Podjetje in delo, 6-7/2010Avtorica v prispevku zagovarja tezo, da sta področji varstva potrošnikov in nelojalne konkurence, čeprav na prvi pogled povsem različni, zelo prepleteni. S sprejetjem tako imenovane potrošniške zakonodaje, katere namen je varstvo potrošnikov, se sočasno postavlja tudi temelj zdrave konkurenčnosti. V prispevku avtorica opozarja na potrebo po koreniti reformi predpisov s področja nelojalne konkurence, saj je sedanja ureditev nepregledna in nekonsistentna, kar ne prispeva k učinkovitemu zatiranju nelojalne konkurence in posledično tudi varstvu potrošnikov.
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄6-7

Konkurenčno pravo v obdobju gospodarske krize (antitrust in koncentracije)

Peter Grilc, 6.10.2010

Varstvo konkurence, cene

Peter Grilc, Podjetje in delo, 6-7/2010Članek obravnava izbrane probleme, vlogo in funkcije konkurenčnega prava in politike v obdobju gospodarske krize. Prvi del je namenjen historičnemu pogledu na politiko in pravo konkurence v obdobju gospodarske krize, zlasti v času velike depresije v ZDA in medvojne krize v Nemčiji. Obravnava ureditev in regulatorne odzive ter odzive organov za varstvo konkurence v obdobju sedanje krize, ločeno za področje antitrusta in koncentracij. Obdelani so ugovori oziroma poizkusi podjetij, da bi v času krize zmehčali pravila in politiko konkurence, posebej pa argument obrambe padlega podjetja (failing firm defense), argument porušene konkurence in izključevalno ravnanje. Obravnava tudi nekatera temeljna načela konkurenčnega prava in politik, zlasti z vidika zahtev po "sproščeni" uporabi pravil in politik.
<<  Prejšnja | Stran: 1 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

< VsiPodjetje in delo 6-7

Leto objave

< Vsi
2010(4)
> Oktober(4)

Področja

1. DRŽAVNA UREDITEV REPUBLIKE SLOVENIJE 4. GOSPODARSKOPRAVNA UREDITEV

Avtorji

< Vsi
ABCĆČDĐEFG HIJKLMNOPQRSŠTUVWXYZŽ

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov