Literatura
Stran 1 / 6 Dokumenti od 1 do 25
(od skupaj 134)
|
Publikacija |
Članek |

Podjetje in delo, 2010⁄8 |
Posebnosti finančnih zavarovanj v insolvenčnih postopkih
Miodrag Đorđević, 15.12.2010
Civilni sodni postopki
|
Miodrag Đorđević, Podjetje in delo, 8/2010Namen prispevka je opozoriti na posebnosti pravne ureditve finančnih zavarovanj v insolvenčnih postopkih, na posebne določbe 11. do 14. člena ZFZ. V preostalem namreč navedene določbe ne izključujejo uporabe določb ZFPPIPP o izpodbijanju pravnih dejanj stečajnega dolžnika. |

Podjetje in delo, 2010⁄8 |
Zakonski rezervni sklad delniške družbe
Gregor Drnovšek, 15.12.2010
Gospodarske družbe, splošni predpisi
|
Gregor Drnovšek, Podjetje in delo, 8/2010Zakonski rezervni sklad je operand, ki ga sestavljajo tako kapitalske kot tudi zakonske rezerve. Napaja se lahko iz več virov, zakon pa je poskrbel za letno dovajanje čistega dobička v zakonske rezerve in s tem za njegovo kontinuirano vzdrževanje. Njegova uporaba je omejena, pri njej pa je treba upoštevati njegovo višino in druge sestavine lastnega kapitala. Kršitve določb, ki urejajo njegovo dotiranje in uporabo, vodijo do ničnosti letnega poročila. |

Podjetje in delo, 2010⁄8 |
Konkurenčno pravo v obdobju gospodarske krize (državne pomoči)
Peter Grilc, 15.12.2010
Varstvo konkurence, cene
|
Peter Grilc, Podjetje in delo, 8/2010Članek je drugi del članka Konkurenčno pravo v obdobju gospodarske krize (antitrust in koncentracije), ki je bil objavljen v prejšnji številki. Obravnava ozadja in vzroke finančne krize in odzive Komisije na državne pomoči držav članic ter njene pravne akte v zvezi s tem. Posebej obravnava normativno podlago za presojo tovrstnih državnih pomoči in prakso pred finančno krizo, v tako imenovanem nesistemskem obdobju, in analizira člen 87(3)(c) PES (107. člen PDEU) in smernice R & P. Nadaljuje s tako imenovanim sistemskim obdobjem in analizira nov začasni pravni okvir za državne pomoči, v tem kontekstu pa novosti in odmike glede na prejšnje obdobje ter temeljne poteze, temeljna načela, nediskriminatornost, nujnost in sorazmernost. Dodana je kratka analiza postopkovnih vprašanj. |

Podjetje in delo, 2010⁄8 |
SODELOVANJE NADZORNEGA SVETA PRI POTRJEVANJU LETNEGA GOSPODARSKEGA NAČRTA
Saša Prelič, 15.12.2010
Gospodarske družbe, splošni predpisi
|
Saša Prelič, Podjetje in delo, 8/2010Uprava gospodarske družbe X, d. d., je pripravila letni gospodarski načrt za poslovno leto 2009. Ta je tudi po opravljeni strokovni analizi in revizorskemu poročilu s strani pooblaščenega revizorja, državnega notranjega revizorja in pooblaščenega ocenjevalca podjetij izdelan skladno z zahtevanimi načeli in standardi ter je najboljši ekonomsko možen in torej realen načrt predvidenih prihodkov in odhodkov ter poslovnega izida, ki ga je mogoče doseči glede na obstoječe objektivne parametre ekonomskih dejavnikov, ki pogojujejo letošnje poslovanje družbe. |

Podjetje in delo, 2010⁄8 |
Novosti na področju korporativnega upravljanja družb v državni lasti v Sloveniji
Bratina Borut, Pašić Polona, 15.12.2010
Gospodarske družbe, splošni predpisi
|
Borut Bratina, Polona Pašić, Podjetje in delo, 8/2010V prispevku avtorja predstavita novosti na področju korporativnega upravljanja družb v državni lasti v Sloveniji. Osrednji del je namenjen predstavitvi Smernic OECD za korporativno upravljanje družb v državni lasti in upoštevanju teh smernic v slovenski zakonodaji (predvsem v Zakonu o upravljanju kapitalskih naložb Republike Slovenije, ZUKN, Uradni list RS, št. 38/2010) in avtonomnih pravnih virih. Predstavljene so še novosti Kodeksa upravljanja javnih delniških družb, ki je bil nazadnje dopolnjen 8. decembra 2009, in Evropske smernice korporativnega upravljanja za nejavne družbe. |

Podjetje in delo, 2010⁄8 |
Mednarodnopravni argumenti zoper plinske terminale v Tržaškem zalivu v luči prava EU
Marko Pavliha, 15.12.2010
Civilno pravo, Evropska (gospodarska) skupnost (unija)
|
Marko Pavliha, Podjetje in delo, 8/2010Prispevek lahko služi kot del argumentacije v postopku pred Komisijo in Sodiščem EU zoper načrtovane plinske terminale v izjemno občutljivem Tržaškem zalivu, ki ga bo najverjetneje Slovenija prisiljena sprožiti proti Italiji. Avtor izhaja iz mednarodnega prava v luči prava EU, pri čemer posebno pozornost posveča pravu morja, vključno s konvencijo ZN o pravu morja (UNCLOS) in Barcelonsko konvencijo. Slovenska stališča je mogoče podkrepiti tudi s pomorskim pravom. |

Podjetje in delo, 2010⁄8 |
Poročilo o Dnevih slovenskih pravnikov 2010
Avtor ni naveden, 15.12.2010
Ostalo
|
Avtor ni naveden, Podjetje in delo, 8/2010Dnevi slovenskih pravnikov, tokrat že šestintrideseti, so potekali od 14. do 16. oktobra v Portorožu v organizaciji Zveze društev pravnikov Slovenije, Zveze društev za gospodarsko pravo Slovenije in GV Založbe, d. o. o. Program Dnevov je bil obširen in raznolik, potekal je v 12 sekcijah, dveh okroglih mizah in javni tribuni. |

Podjetje in delo, 2010⁄8 |
STVARNO KAZALO
Avtor ni naveden, 15.12.2010
Ostalo
|
Avtor ni naveden, Podjetje in delo, 8/2010(Podjetje in delo) A ACTIO PRO SOCIO * presoja sodišča o odškodninski odgovornosti uprave delniške družbe (korporacijska fiducija in mandat) - 48/1 ANTITRUST glej konkurenčno pravo B BANČNA GARANCIJA * antagonistični učinki "poroštev na prvo zahtevo" - 247/2 BANČNIŠTVO * glavne pr |

Podjetje in delo, 2010⁄8 |
PREGLED AVTORJEV IN NJIHOVIH PRISPEVKOV V LETU 2010
Avtor ni naveden, 15.12.2010
Ostalo
|
Avtor ni naveden, Podjetje in delo, 8/2010(prva številka pomeni stran, druga pa številko letnika) AHTIK, Meta: - Transakcijski stroški v pogodbenem pravu - 1441/6-7 AMBROŽIČ, Borut: - Družbeno odgovorno podjetništvo kot rešitev iz krize - 141/1 BALAŽIC, Vladimir: - Novosti pri ureditvi položaja upraviteljev - 1242/6-7 BRATI |

Podjetje in delo, 2010⁄8 |
SODBA SODIŠČA (PRVI SENAT) V ZADEVI EVROPSKA KOMISIJA PROTI PORTUGALSKI REPUBLIKI, C-171/08 Z DNE 8. JULIJA 2010
Avtor ni naveden, 15.12.2010
Evropska (gospodarska) skupnost (unija)
|
Avtor ni naveden, Podjetje in delo, 8/2010"Neizpolnitev obveznosti države - Člena 56 ES in 43 ES - Prosti pretok kapitala - Prednostne delnice ('golden shares') države Portugalske v družbi Portugal Telecom SGPS SA - Omejitve pridobitve deležev in upravljanja privatizirane družbe - Državni ukrep" |

Podjetje in delo, 2010⁄8 |
IZBIRA UPRAVLJALCA POKOJNINSKEGA ZAVAROVANJA IN PRAVILA O JAVNEM NAROČANJU
Vesna Kranjc, 15.12.2010
Uprava, PRORAČUN
|
Vesna Kranjc, Podjetje in delo, 8/2010Sodišče EU (veliki senat) je v zadevi C-271/08, Evropska komisija proti Zvezni republiki Nemčiji, dne 15. julija 2010 odločilo, da je pogodba za storitve poklicnega pokojninskega zavarovanja za delavce občinskih javnih služb javno naročilo ter da občinske uprave ali podjetja, ki so naročniki, teh poslov ne morejo oddajati neposredno osebam, ki so navedene v kolektivni pogodbi, ki med drugim ureja preoblikovanje dela plače v pokojninsko zavarovanje. |

Podjetje in delo, 2010⁄8 |
Učinkovitost sodstva - primerjalni pogled
Zajc Katarina, Markelj Luka, 15.12.2010
Sodišča
|
Katarina Zajc, Luka Markelj, Podjetje in delo, 8/2010Članek obravnava merjenje učinkovitosti sodstva po svetu. Naprej predstavi družbene stroške, povezane z neučinkovitim delovanjem sodstva, potem pa predstavi in analizira merila in ukrepe, ki jih posamezne države sprejemajo za motiviranje učinkovitega delovanja sodstva. Po Sloveniji so predstavljena merila za merjenje storilnosti in učinkovitosti sodišč ter sodnikov tudi v ZDA in nekaterih evropskih državah, Nizozemski, Nemčiji, Finski, Švedski ter Veliki Britaniji. Avtorja ugotavljata, da je Slovenija z zadnjo novelo Zakona o sodiščih stopila na pot, ki so jo ubrale že nekatere druge države na svetu, v katerih se je projekt merjenja in spremljanja kakovosti sodstva zelo obnesel. Seveda pa bo veliko vlogo odigral tudi Sodni svet RS, katerega naloga je izdelava novih meril za merjenje kakovosti dela sodnikov za oceno sodniške službe ter meril za merjenje in spremljanje kakovosti dela sodišč. |

Podjetje in delo, 2010⁄8 |
Statusno preoblikovanje javnih zavodov po predlogu novega Zakona o negospodarskih javnih službah (pZNJS)
Bojan Tičar, 15.12.2010
Gospodarske družbe, splošni predpisi
|
Bojan Tičar, Podjetje in delo, 8/2010Avtor analizira prehodni režim predloga novega Zakona o negospodarskih javnih službah (pZNJS) in predstavi pravne okvire za preoblikovanje javnega zavoda v druge statusne oblike. Na začetku pojasni statusni in javnofinančni zakonski okvir javnih zavodov. Nadaljuje z analizo pravil preoblikovanja javnih zavodov de lege lata in de lege ferenda. Postopek preoblikovanja javnega zavoda v kapitalsko družbo je še posebej zahteven, ker se smiselno uporabljajo postopki korporacijskega preoblikovanja d. d. v d. o. o. Avtor sklene s pregledom posledic preoblikovanja javnega zavoda v kapitalsko družbo in z odprtimi vprašanji prehodnih določb predloga Zakona o negospodarskih javnih službah (pZNJS). |

Podjetje in delo, 2010⁄8 |
Vsebina PID št.8/2010
Avtor ni naveden, 15.12.2010
Ostalo
|
Avtor ni naveden, Podjetje in delo, 8/2010stran 1453 Peter Grilc KONKURENČNO PRAVO V OBDOBJU GOSPODARSKE KRIZE (DRŽAVNE POMOČI) COMPETITION LAW DURING THE TIMES OF ECONOMIC CRISIS (STATE AIDS) stran 1470 Miodrag Đorđević POSEBNOSTI FINANČNIH ZAVAROVANJ V INSOLVENČNIH POSTOPK |

Podjetje in delo, 2010⁄6-7 |
Preglednost dolžnikovega premoženja
Tatjana Kamenšek-Krajnc, 6.10.2010
Civilni sodni postopki
|
Tatjana Kamenšek-Krajnc, Podjetje in delo, 6-7/2010Zadnja sprememba zakona o izvršbi in zavarovanju je sledila spoznanju, da učinkovitost izvršb povečuje možnost pridobivanja podatkov o premoženju dolžnika po upniku in organih, ki izvršbo opravljajo. Vse spremembe pa takšnega namena ne bodo dosegle. |

Podjetje in delo, 2010⁄6-7 |
Zavarovanje za brezposelnost v novi ureditvi trga dela
Grega Strban, 6.10.2010
Delovna razmerja, SOCIALNO VARSTVO IN ZAVAROVANJE
|
Grega Strban, Podjetje in delo, 6-7/2010V predlagani novi ureditvi trga dela se spreminja vloga zavarovanja za brezposelnost. S skrajševanjem odpovednih rokov in z zmanjševanjem odpravnin se prenaša breme zagotavljanja varnosti dohodka z delodajalca na državo, saj je predvideno nekaj več ugodnosti v zavarovanju za brezposelnost (ki ga pretežno financira država). Hkrati se s poudarjanjem aktivacije to breme prenaša z države na brezposelno osebo. Brezposelne osebe, delodajalci in država morajo prispevati k zmanjšanju brezposelnosti. Aktivacija sama in poudarjanje odgovornosti posamezne brezposelne osebe ne more zadostovati. |

Podjetje in delo, 2010⁄6-7 |
Poslanska vprašanja, interpelacija in nezaupnica vladi
Franc Grad, 6.10.2010
Državni zbor in državni svet, Ustavno sodišče
|
Franc Grad, Podjetje in delo, 6-7/2010Poslanska vprašanja, interpelacija in nezaupnica vladi so oblike odgovornosti vlade državnemu zboru, ki so močnejše, kot v večini drugih parlamentarnih demokracij. Še posebej to velja za interpelacijo, zlasti glede na to, da ministre v naši ureditvi imenuje državni zbor. Obenem pa so ta sredstva tudi pomembne pravice parlamentarne opozicije, kar je nadvse pomembno za izvajanje demokratičnega nadzora nad delovanjem vlade. Na drugi strani pa je treba ugotoviti, da je zaradi tega položaj vlade šibkejši kot v primerljivih parlamentarnih sistemih. |

Podjetje in delo, 2010⁄6-7 |
Zahteva poslancev za ustavnosodno presojo predpisov
Janez Čebulj, 6.10.2010
Državni zbor in državni svet, Ustavno sodišče
|
Janez Čebulj, Podjetje in delo, 6-7/2010Avtor obravnava zahtevo tretjine poslancev Državnega zbora za ustavnosodno presojo zakonov in drugih predpisov. Najprej kratko analizira vpliv novele Zakona o Ustavnem sodišču na začetek ustavnosodne presoje predpisov, nato pa se podrobneje ukvarja s položajem Državnega zbora in z vlogo tretjine poslancev kot predlagateljev postopka ustavnosodne presoje. Glede Državnega zbora ugotavlja, da je njegova vloga kot predlagatelja nesmiselna, na kar kaže tudi rezultat analize vlog Državnega zbora, ki so bile vložene na Ustavno sodišče po letu 1994. Položaj tretjine poslancev kot predlagateljev pa je smiseln, saj gre za orodje opozicije, kadar ta meni, da so predpisi, ki jih sprejme Državni zbor, oziroma izvršilni in drugi predpisi v neskladju z Ustavo oziroma zakonom. Analiza vlog, ki jih je na Ustavno sodišče vložila tretjina poslancev po letu 1994, kaže, da je to orodje razmeroma malo izkoriščeno. |

Podjetje in delo, 2010⁄6-7 |
Prenovljena ureditev izbrisne tožbe
Renato Vrenčur, 6.10.2010
Zemljiška knjiga in zemljiški kataster
|
Renato Vrenčur, Podjetje in delo, 6-7/2010Avtor obravnava institut izbrisne tožbe ter prikaže določene novosti, ki jih bo prinesla novela Zakona o zemljiški knjigi v zvezi z omenjenim institutom (ZZK-1C). Izbrisna tožba je stvarnopravna tožba, ki sanira materialnopravno neveljavne vknjižbe, do katerih lahko pride v zemljiškoknjižnem postopku (pa tudi kasneje), saj zemljiškoknjižno sodišče odloča samo na podlagi listin, z zakonom določenih za vpis, ter po stanju vpisov v zemljiški knjigi. Ker je v preteklosti prihajalo do različnih mnenj glede vprašanja aktivne legitimacije, novost, ki se predvideva, jasneje določa, kdo lahko z izbrisno tožbo zahteva, da se vzpostavi prejšnje zemljiškoknjižno stanje. To ni več samo knjižni prednik, katerega pravica je bila izbrisana z izpodbijano vknjižbo, temveč vsaka oseba, katere pravica je bila s takšno vknjižbo kršena. |

Podjetje in delo, 2010⁄6-7 |
Nova pravila o razmerju med izvršilnim postopkom in postopkom zaradi insolventnosti ter druge pomembnejše novosti
Nina Plavšak, 6.10.2010
Civilni sodni postopki, Gospodarske družbe, splošni predpisi
|
Nina Plavšak, Podjetje in delo, 6-7/2010Z novelo ZFPPIPP-C so bila pravila ZFPPIPP o učinkih postopka zaradi insolventnosti za ločitvene pravice spremenjena tako, da postopek zaradi insolventnosti ne učinkuje za nobeno ločitveno pravico, pridobljeno pred njegovim začetkom, ne glede na to, na kakšen način je bila pridobljena (bodisi v izvršilnem postopku bodisi na podlagi pravnega posla) in koliko časa pred uvedbo ali začetkom postopka zaradi insolventnosti je bila pridobljena. Po spremenjenih pravilih, uveljavljenih z novelo ZFPPIPP-C, se prodaja (unovčenje) celotnega premoženja stečajnega dolžnika in poplačilo upnikov osredotoči v stečajnem postopku tudi takrat, ko je upnik pred začetkom stečajnega postopka pridobil ločitveno pravico v izvršilnem postopku. Izjema od novega pravila velja samo, če je bila v izvršilnem postopku pred začetkom stečajnega postopka že izvedena prodaja (unovčenje) premoženja, ki je predmet ločitvene pravice. |

Podjetje in delo, 2010⁄6-7 |
Referendum na zahtevo parlamentarne opozicije
Igor Kaučič, 6.10.2010
Državni zbor in državni svet, Ustavno sodišče
|
Igor Kaučič, Podjetje in delo, 6-7/2010Med najpomembnejše in tudi v praksi najučinkovitejše mehanizme parlamentarne opozicije šteje zahteva za razpis referenduma. Opozicijski referendum omogoča parlamentarni manjšini, ki je ob sprejemanju zakona ali drugega akta preglasovana, da svoje (odklonilno) stališče še enkrat preveri, in sicer med volivci na referendumu. Referendum ima značaj suspenzivnega veta, saj je njegov namen preprečiti uveljavitev zakona do odločitve volivcev na referendumu. Medtem ko je opozicijski referendum v evropskih sistemih uveljavljen le izjemoma, je pri nas to prevladujoča oblika referenduma. Ustava omogoča tretjini poslancev Državnega zbora, da zahtevajo referendum o spremembi Ustave in referendum o zakonu. Ti lahko zahtevajo referendum o ustavnem zakonu o spremembi Ustave kot tudi o zakonu po njunem sprejemu v Državnem zboru in pred razglasitvijo (suspenzivni referendum). V dosedanji praksi je zaradi preprostega dostopa veliko večino referendumov zahtevala prav parlamentarna opozicija (med njimi tudi nekaj takih, ki jih Ustavno sodišče zaradi morebitnega nastanka protiustavnih posledic ni dopustilo) in tudi večina jih je bilo razpisanih na njeno zahtevo. Ta in tudi drugi ustavni mehanizmi sicer omogočajo parlamentarni manjšini ustrezen nadzor in upiranje odločitvam in postopkom (vladne) večine, po drugi strani pa tudi proceduralne in druge zlorabe za ozke politične in strankarske (pogosto pretežno populistične) interese. |

Podjetje in delo, 2010⁄6-7 |
Ustavna obtožba kot sredstvo parlamentarne opozicije
Miro Cerar, 6.10.2010
Državni zbor in državni svet, Ustavno sodišče
|
Miro Cerar, Podjetje in delo, 6-7/2010Ustavna obtožba ima poleg pravnega pomena tudi izrazit političen pomen. Slednji je zelo izpostavljen predvsem zato, ker so v postopek na podlagi ustavne obtožbe vpleteni nosilci javnih funkcij najvišje ravni, med katerimi sta tudi predsednik države ali predsednik vlade. Poleg tega politični značaj tega instituta dodatno krepi dejstvo, da so v postopek ustavne obtožbe vedno vključeni tudi drugi pomembni politični dejavniki in subjekti, predvsem politične stranke, ki tvorijo parlamentarno koalicijo in opozicijo. Čeprav ustavna obtožba ustavnopravno ni zasnovana kot politično sredstvo parlamentarne opozicije nasproti vladi ali predsedniku države (kadar tega opozicija šteje za političnega nasprotnika), pa ima v politični praksi praviloma prav to funkcijo. Zato je še posebej pomembno preprečevati zlorabe ustavne obtožbe ter težiti k temu, da se ta institut uporablja v skladu s svojim ustavnim namenom. |

Podjetje in delo, 2010⁄6-7 |
Novosti pri ureditvi položaja upraviteljev
Vladimir Balažic, 6.10.2010
Civilni sodni postopki, Gospodarske družbe, splošni predpisi
|
Vladimir Balažic, Podjetje in delo, 6-7/2010Novela ZFPPIPP-C je položaj upraviteljev v insolvenčnih postopkih kar pomembno spremenila. Gotovo največje novosti prinašata ustanovitev Zbornice upraviteljev Slovenije, v katero so po zakonu včlanjeni vsi upravitelji, in na novo urejena disciplinska odgovornost upraviteljev. Posledica ustanovitve zbornice je tudi prenos dela nadzora nad upravitelji z ministra za pravosodje na zbornico. Precej drugače kot doslej bo urejeno nagrajevanje upraviteljev v stečajnih postopkih (kar bo konkretno pokazala šele nova tarifa). Pomembna novost pa je tudi možnost začasne ustavitve imenovanja posamezne osebe za upravitelja v novih zadevah, če je proti njej začet kazenski postopek zaradi suma storitve določenih kaznivih dejanj. |

Podjetje in delo, 2010⁄6-7 |
Prodaja premoženja v stečajnem postopku
Darja Novak-Krajšek, 6.10.2010
Civilni sodni postopki, Gospodarske družbe, splošni predpisi
|
Darja Novak-Krajšek, Podjetje in delo, 6-7/2010V stečajnem postopku niso dovoljeni vsi poznani načini prodaje premoženja. Prispevek prikazuje dovoljene načine prodaje, njihove značilnosti in pravila pa tudi specifične omejitve in posebnosti prodaje v stečajnem postopku. |

Podjetje in delo, 2010⁄6-7 |
Ukrepi za povečanje zaposlenosti starejših v okviru spreminjanja delovne in socialne zakonodaje
Polonca Končar, 6.10.2010
Delovna razmerja, ZAPOSLOVANJE IN BREZPOSELNOST
|
Polonca Končar, Podjetje in delo, 6-7/2010Avtorica poudarja, da se je spremenilo globoko zakoreninjeno prepričanje, da starost sama po sebi pomeni nezmožnost za delo in da v Evropi veliko razpravljajo o nujnosti politik v podporo konceptu aktivnega staranja, ki ga tudi pojasni. Avtorica obravnava pravne ukrepe, ki lahko prispevajo k podaljševanju delovnega življenja ljudi, in pri tem upošteva veljavno delovno zakonodajo kot tudi predvidene reforme delovne in socialne zakonodaje. |
|
|
Očisti
Publikacije
Podjetje in delo(134)
Leto objave
< Vsi
> Februar(15)
> April(15)
> Junij(19)
> Avgust(15)
> Oktober(56)
> December(14)
Področja 1. DRŽAVNA UREDITEV REPUBLIKE SLOVENIJE
2. PRAVNA PODROČJA
3. JAVNE FINANCE
4. GOSPODARSKOPRAVNA UREDITEV
5. GOSPODARSKE DEJAVNOSTI
8. UREJANJE PROSTORA IN VARSTVO OKOLJA
9. DELOVNO PRAVO, ZDRAVSTVO, SOCIALNO VARSTVO
10. MEDNARODNO PRAVO
11. PRAVNOZNANSTVO
12. OSTALO
Avtorji
|