Stran 1 / 1 Dokumenti od 1 do 12
(od skupaj 12)
|
Publikacija |
Članek |

PODJETJE IN DELO, 2019⁄6-7 |
Pridobivanje in uporaba osebnih podatkov v upravnih postopkih
Erik Kerševan, 1.10.2019
Osebna stanja, državljanstvo, prebivalstvo, Upravni postopek in upravne takse
|
Erik Kerševan, PODJETJE IN DELO, 6-7/2019Povzetek: Ob sprejetju Splošne uredbe se je pojavila vrsta novih pravnih vidikov, ki vplivajo na zbiranje in druge oblike obdelave osebnih podatkov v upravnih postopkih. Nanašajo se na vprašanje zakonitosti navedene obdelave z vidika zahtev prava Evropske unije, ki se dopolnjujejo z zahtevami varstva človekovih pravic, predvsem glede varstva osebnih podatkov. S temi izzivi se bosta morali upravna in sodna praksa v Republiki Sloveniji šele soočiti. Ključne besede: upravni postopek, osebni podatki, Splošna uredba, pravo Evropske unije, človekove pravice Title: Collection and Use of Personal Data in Administrative Procedures Abstract: As a result of the adoption of the General Data Protection Regulation (GDPR), a number of new legal aspects are emerging that affect the collection and other forms of processing of personal data in administrative proceedings. These concern both the issue of lawfulness of said processing in the light of the requirements of European Union law, which are complemented by the requirements of the protection of human rights, in particular regarding the protection of personal data. Administrative and judicial practice in the Republic of Slovenia will have to face these challenges in the future. Keywords: administrative procedure, personal data, GDPR, EU law, human rights |

Podjetje in delo, 2017⁄6-7 |
Dokazni predlogi v splošnem in posebnih upravnih postopkih
Erik Kerševan, 1.10.2017
Upravni postopek in upravne takse
|
Erik Kerševan, Podjetje in delo, 6-7/2017Povzetek: Razprava kaže, da je treba opozoriti na nekatere posebnosti, ki izvirajo iz narave upravnih postopkov. Navedeno pa v povezavi s pravico stranke do predlaganja dokazov vodi do sklepa, da ima uradna oseba poleg možnosti zavrnitve navedenih predlogov iz razlogov, ki jih sicer poznajo procesne ureditve sodnih postopkov (ker je dokaz nerelevanten, neprimeren ali nepotreben), v upravnem postopku možnost zavrniti dokazni predlog tudi na podlagi vnaprejšnje dokazne ocene. S tem pa po tu zastopanem mnenju glede na specifičnosti upravnega postopka tudi ni poseženo v pravice stranke do poštenega postopka, saj je njene dokazne predloge upravni organ dolžan skrbno presoditi in se do njih ustrezno opredeliti, tak zaključek postopka dokazovanja pa z vidika procesnih značilnosti upravnega postopka tudi ne vzpostavlja neenakosti strank postopka v njihovem medsebojnem razmerju. Ključne besede: upravni postopek, dokazni predlog, vnaprejšnja dokazna ocena, pravica do poštenega postopka Title: Application to Take Evidence in General and Special Administrative Procedures Abstract: The present discussion shows that specific procedural rules derived from the nature of administrative proceedings have to be emphasised. In regard to the right of parties to these proceedings to present evidence, it shows that the official person in charge of administrative procedure has to be able to deny the applications to take evidence not only based on the reasons that are used in judicial procedures (because the evidence is irrelevant, unsuitable or unnecessary), but also based on the anticipated assessment of evidence. In the presented opinion, considering the specific characteristics of administrative decision-making, this does not violate the right of parties to a fair procedure. The application must be duly evaluated and the administrative body has to give reasons for the denial of refusal to take evidence in the procedure. Such a rule for the establishment of facts in admin |

Podjetje in delo, 2015⁄6-7 |
Ali in kdaj ima Ustavno sodišče zadnjo besedo
Erik Kerševan, 1.10.2015
Ustavno sodišče
|
Erik Kerševan, Podjetje in delo, 6-7/20151. Uvod 2. O pomenu zastavljenega vprašanja 3. Pravna sredstva zoper odločitev Ustavnega sodišča 4. (Ne)izvršitev kot argument zadnje besede 5. Zadnja beseda ali dialog 6. Sklep Povzetek O položaju Ustavnega sodišča in pomenu njegovih odločitev je bilo izrečenih že toliko misli in stališ |

Podjetje in delo, 2014⁄6-7 |
Postopek za odmero davka in pravna sredstva
Erik Kerševan, 1.10.2014
Poravnava davkov in prispevkov
|
Erik Kerševan, Podjetje in delo, 6-7/2014Odločitev Ustavnega sodišča v primeru zdaj razveljavljenega Zakona o davku na nepremičnine pomeni končni prelom s pretirano razširjenim prepričanjem, da pravo Vlade in Državnega zbora pri široki diskreciji načrtovanja in pobiranja davkov ne more omejevati ne z vidika temeljnih načel ne z vidika sistemskih pravil in zahtev glede odločanja o pravnem položaju posameznikov in pravnih oseb. Napake pristojnih organov, tudi na primer odstopanje določitve davčne osnove od resnične vrednosti posamezne nepremičnine, ob odsotnosti ustreznih procesnih rešitev, ki zagotavljajo pravice do poštenega postopka iz 22. člena Ustave ter učinkovitega pravnega sredstva iz 25. člena Ustave, lahko privedejo do resnega ogrožanja ustavne dopustnosti davčnega poseganja v lastninsko pravico, kar se ne sme več ponoviti. |

Podjetje in delo, 2012⁄6-7 |
Sodno varstvo zoper splošne akte uprave
Erik Kerševan, 5.10.2012
Uprava
|
Erik Kerševan, Podjetje in delo, 6-7/2012Splošni akti uprave lahko na pravni položaj posameznikov ali pravnih oseb vplivajo na različne načine, bodisi kot podlaga za izdajo upravnih aktov bodisi z neposrednim učinkom. V vsakem od navedenih primerov je treba prizadetim subjektom zagotoviti možnost sodnega varstva, s katerim se lahko preveri ustavnost ter zakonitost takih sprememb njihovih pravic ter obveznosti, pri čemer pa kaže ob dosedanji ureditvi resno razmisliti o uvedbi nekaterih novih pristojnosti upravnega sodstva za odločanje o veljavnosti splošnih aktov uprave, pa tudi o vzpostavitvi procesnih možnosti, da s pravnim sredstvom za abstraktno presojo neposredno učinkujočih splošnih aktov uprave prizadeti subjekti uveljavljajo varstvo svojega pravnega položaja. |

Podjetje in delo, 2009⁄6-7 |
Vrhovno upravno sodstvo - zagotavljanje vladavine prava na upravnem področju
Erik Kerševan, 7.10.2009
Upravni postopek in upravne takse
|
Erik Kerševan, Podjetje in delo, 6-7/2009Vrhovno upravno sodstvo, ki pomeni izvrševanje najvišje sodne funkcije na področju sodnega nadzora nad upravo, ima odločilno vlogo pri zagotavljanju vladavine prava na področju delovanja izvršilne veje oblasti. Zato je treba resno razmisliti o nadaljnjem razvoju tega področja, tako z oblikovanjem no... |

Podjetje in delo, 2008⁄6-7 |
Vladavina prava in upravno pravo
dr. Erik Kerševan, 13.10.2008
Uprava, Pravoznanstvo
|
dr. Erik Kerševan, dr. Erik Kerševan, Podjetje in delo, 6-7/2008Delovanje izvršilne veje oblasti ureja upravno pravo. Zakoni in drugi predpisi, ki kot del upravnega prava urejajo pravice in obveznosti posameznikov, pa so nujno izpostavljeni interpretaciji in konkretizaciji s strani upravnih organov in sodišč, ki izvršujejo sodni nadzor nad njimi. Pri tej uporabi... |

Podjetje in delo, 2007⁄6-7 |
Morsko javno dobro: slabo
Erik Kerševan, 8.10.2007
Pomorski in rečni promet, Varstvo okolja
|
Erik Kerševan, Podjetje in delo, 6-7/20071. UVOD 2. JAVNO DOBRO KOT POJEM 3. NARAVNO MORSKO JAVNO DOBRO 4. GRAJENO MORSKO JAVNO DOBRO 5. PRAVNI REŽIM MORSKEGA JAVNEGA DOBRA 6. OMEJITVE SPLOŠNE RABE MORSKEGA JAVNEGA DOBRA 7. NAJPOGOSTEJŠE OBLIKE SPLOŠNE RABE IN NJIHOVE OMEJITVE 7.1. Kopanje 7.2. Potapljanje 7.3. Plovba |

Podjetje in delo, 2006⁄6-7 |
Uradništvo med strokovnostjo in navodili: procesnopravni vidiki
dr. Erik Kerševan, 19.10.2006
Uprava
|
dr. Erik Kerševan, Podjetje in delo, 6-7/2006dr. Erik Kerševan ? 1. UVOD 2. SAMOSTOJNOST UPRAVNIH ORGANOV 3. SAMOSTOJNOST URADNE OSEBE 4. POSLEDICE KRŠITVE NAVODIL 5. SKLEP Povzetek Proces upravnega odločanja je po eni strani namenjen varstvu pravno zavarovanega interesa posameznika, da se mu prizna njegova pravica ali nal... |

Podjetje in delo, 2005⁄6-7 |
Vpliv ES na upravno sodstvo doma in v Evropi
dr. Erik Kerševan, 13.10.2005
Uprava, Upravni postopek in upravne takse
|
dr. Erik Kerševan, Podjetje in delo, 6-7/2005Povzetek Cilj, ki ga je Evropsko sodišče ves čas skušalo doseči v okviru partnerstva z državnimi sodišči, je zagotavljanje učinkovitosti evropskega prava – to pa je bilo mogoče doseči samo prek učinkovitega delovanja nacionalnega sodstva. Zato je temu vprašanju Evropsko sodišče namenjalo veliko p... |

Podjetje in delo, 2004⁄6-7 |
Vloga procesnega prava pri odločanju v nedržavnem sektorju
dr. Erik Kerševan, 7.10.2004
Upravni postopek in upravne takse, Pravoznanstvo
|
dr. Erik Kerševan, Podjetje in delo, 6-7/2004UVOD Oblastveno, enostransko odločanje o pravicah in obveznostih posameznikov se kaže na vseh področjih človekovega življenja, ki ga ureja javno pravo. Prav ta veja prava podeljuje pooblastila nosilcem javnih nalog, da v javnem interesu enostransko vzpostavljajo, oblikujejo in odpravljajo javnopr... |

Podjetje in delo, 2001⁄6-7 |
Delovnopravni in drugi vidiki zaposlenih v javnem sektorju: Plačni sistem v javnem sektorju
Erik Kerševan, 2.10.2001
Uprava, Delovna razmerja
|
Erik Kerševan, Podjetje in delo, 6-7/2001Erik Kerševan univ. diplomirani pravnik Pravna fakulteta v Ljubljani UVOD Čeprav je bil plačni sistem v javnem sektorju že večkrat obravnavana tema, ki v zadnjem času zaradi predvidene zakonske reforme ponovno prihaja v ospredje, bi ob nekaterih splošnih značilnostih plačnih sistemov(*1) ter o... |
<< Prejšnja
| Stran: 1 | Naslednja >> |