Arhiv člankov Arhiv člankov
English version
 

Literatura

Stran 1 / 6
Dokumenti od 1 do 25 (od skupaj 134)
Publikacija Članek
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄8

PREGLED AVTORJEV IN NJIHOVIH PRISPEVKOV V LETU 2010

Avtor ni naveden, 15.12.2010

Ostalo

Avtor ni naveden, Podjetje in delo, 8/2010(prva številka pomeni stran, druga pa številko letnika) AHTIK, Meta: - Transakcijski stroški v pogodbenem pravu - 1441/6-7 AMBROŽIČ, Borut: - Družbeno odgovorno podjetništvo kot rešitev iz krize - 141/1 BALAŽIC, Vladimir: - Novosti pri ureditvi položaja upraviteljev - 1242/6-7 BRATI
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄8

Poročilo o Dnevih slovenskih pravnikov 2010

Avtor ni naveden, 15.12.2010

Ostalo

Avtor ni naveden, Podjetje in delo, 8/2010Dnevi slovenskih pravnikov, tokrat že šestintrideseti, so potekali od 14. do 16. oktobra v Portorožu v organizaciji Zveze društev pravnikov Slovenije, Zveze društev za gospodarsko pravo Slovenije in GV Založbe, d. o. o. Program Dnevov je bil obširen in raznolik, potekal je v 12 sekcijah, dveh okroglih mizah in javni tribuni.
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄8

SODBA SODIŠČA (PRVI SENAT) V ZADEVI EVROPSKA KOMISIJA PROTI PORTUGALSKI REPUBLIKI, C-171/08 Z DNE 8. JULIJA 2010

Avtor ni naveden, 15.12.2010

Evropska (gospodarska) skupnost (unija)

Avtor ni naveden, Podjetje in delo, 8/2010"Neizpolnitev obveznosti države - Člena 56 ES in 43 ES - Prosti pretok kapitala - Prednostne delnice ('golden shares') države Portugalske v družbi Portugal Telecom SGPS SA - Omejitve pridobitve deležev in upravljanja privatizirane družbe - Državni ukrep"
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄8

SODELOVANJE NADZORNEGA SVETA PRI POTRJEVANJU LETNEGA GOSPODARSKEGA NAČRTA

Saša Prelič, 15.12.2010

Gospodarske družbe, splošni predpisi

Saša Prelič, Podjetje in delo, 8/2010Uprava gospodarske družbe X, d. d., je pripravila letni gospodarski načrt za poslovno leto 2009. Ta je tudi po opravljeni strokovni analizi in revizorskemu poročilu s strani pooblaščenega revizorja, državnega notranjega revizorja in pooblaščenega ocenjevalca podjetij izdelan skladno z zahtevanimi načeli in standardi ter je najboljši ekonomsko možen in torej realen načrt predvidenih prihodkov in odhodkov ter poslovnega izida, ki ga je mogoče doseči glede na obstoječe objektivne parametre ekonomskih dejavnikov, ki pogojujejo letošnje poslovanje družbe.
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄8

Mednarodnopravni argumenti zoper plinske terminale v Tržaškem zalivu v luči prava EU

Marko Pavliha, 15.12.2010

Civilno pravo, Evropska (gospodarska) skupnost (unija)

Marko Pavliha, Podjetje in delo, 8/2010Prispevek lahko služi kot del argumentacije v postopku pred Komisijo in Sodiščem EU zoper načrtovane plinske terminale v izjemno občutljivem Tržaškem zalivu, ki ga bo najverjetneje Slovenija prisiljena sprožiti proti Italiji. Avtor izhaja iz mednarodnega prava v luči prava EU, pri čemer posebno pozornost posveča pravu morja, vključno s konvencijo ZN o pravu morja (UNCLOS) in Barcelonsko konvencijo. Slovenska stališča je mogoče podkrepiti tudi s pomorskim pravom.
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄8

Učinkovitost sodstva - primerjalni pogled

Zajc Katarina, Markelj Luka, 15.12.2010

Sodišča

Katarina Zajc, Luka Markelj, Podjetje in delo, 8/2010Članek obravnava merjenje učinkovitosti sodstva po svetu. Naprej predstavi družbene stroške, povezane z neučinkovitim delovanjem sodstva, potem pa predstavi in analizira merila in ukrepe, ki jih posamezne države sprejemajo za motiviranje učinkovitega delovanja sodstva. Po Sloveniji so predstavljena merila za merjenje storilnosti in učinkovitosti sodišč ter sodnikov tudi v ZDA in nekaterih evropskih državah, Nizozemski, Nemčiji, Finski, Švedski ter Veliki Britaniji. Avtorja ugotavljata, da je Slovenija z zadnjo novelo Zakona o sodiščih stopila na pot, ki so jo ubrale že nekatere druge države na svetu, v katerih se je projekt merjenja in spremljanja kakovosti sodstva zelo obnesel. Seveda pa bo veliko vlogo odigral tudi Sodni svet RS, katerega naloga je izdelava novih meril za merjenje kakovosti dela sodnikov za oceno sodniške službe ter meril za merjenje in spremljanje kakovosti dela sodišč.
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄8

STVARNO KAZALO

Avtor ni naveden, 15.12.2010

Ostalo

Avtor ni naveden, Podjetje in delo, 8/2010(Podjetje in delo) A ACTIO PRO SOCIO * presoja sodišča o odškodninski odgovornosti uprave delniške družbe (korporacijska fiducija in mandat) - 48/1 ANTITRUST glej konkurenčno pravo B BANČNA GARANCIJA * antagonistični učinki "poroštev na prvo zahtevo" - 247/2 BANČNIŠTVO * glavne pr
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄8

Vsebina PID št.8/2010

Avtor ni naveden, 15.12.2010

Ostalo

Avtor ni naveden, Podjetje in delo, 8/2010stran 1453 Peter Grilc KONKURENČNO PRAVO V OBDOBJU GOSPODARSKE KRIZE (DRŽAVNE POMOČI) COMPETITION LAW DURING THE TIMES OF ECONOMIC CRISIS (STATE AIDS) stran 1470 Miodrag Đorđević POSEBNOSTI FINANČNIH ZAVAROVANJ V INSOLVENČNIH POSTOPK
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄8

Posebnosti finančnih zavarovanj v insolvenčnih postopkih

Miodrag Đorđević, 15.12.2010

Civilni sodni postopki

Miodrag Đorđević, Podjetje in delo, 8/2010Namen prispevka je opozoriti na posebnosti pravne ureditve finančnih zavarovanj v insolvenčnih postopkih, na posebne določbe 11. do 14. člena ZFZ. V preostalem namreč navedene določbe ne izključujejo uporabe določb ZFPPIPP o izpodbijanju pravnih dejanj stečajnega dolžnika.
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄8

IZBIRA UPRAVLJALCA POKOJNINSKEGA ZAVAROVANJA IN PRAVILA O JAVNEM NAROČANJU

Vesna Kranjc, 15.12.2010

Uprava, PRORAČUN

Vesna Kranjc, Podjetje in delo, 8/2010Sodišče EU (veliki senat) je v zadevi C-271/08, Evropska komisija proti Zvezni republiki Nemčiji, dne 15. julija 2010 odločilo, da je pogodba za storitve poklicnega pokojninskega zavarovanja za delavce občinskih javnih služb javno naročilo ter da občinske uprave ali podjetja, ki so naročniki, teh poslov ne morejo oddajati neposredno osebam, ki so navedene v kolektivni pogodbi, ki med drugim ureja preoblikovanje dela plače v pokojninsko zavarovanje.
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄8

Statusno preoblikovanje javnih zavodov po predlogu novega Zakona o negospodarskih javnih službah (pZNJS)

Bojan Tičar, 15.12.2010

Gospodarske družbe, splošni predpisi

Bojan Tičar, Podjetje in delo, 8/2010Avtor analizira prehodni režim predloga novega Zakona o negospodarskih javnih službah (pZNJS) in predstavi pravne okvire za preoblikovanje javnega zavoda v druge statusne oblike. Na začetku pojasni statusni in javnofinančni zakonski okvir javnih zavodov. Nadaljuje z analizo pravil preoblikovanja javnih zavodov de lege lata in de lege ferenda. Postopek preoblikovanja javnega zavoda v kapitalsko družbo je še posebej zahteven, ker se smiselno uporabljajo postopki korporacijskega preoblikovanja d. d. v d. o. o. Avtor sklene s pregledom posledic preoblikovanja javnega zavoda v kapitalsko družbo in z odprtimi vprašanji prehodnih določb predloga Zakona o negospodarskih javnih službah (pZNJS).
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄8

Zakonski rezervni sklad delniške družbe

Gregor Drnovšek, 15.12.2010

Gospodarske družbe, splošni predpisi

Gregor Drnovšek, Podjetje in delo, 8/2010Zakonski rezervni sklad je operand, ki ga sestavljajo tako kapitalske kot tudi zakonske rezerve. Napaja se lahko iz več virov, zakon pa je poskrbel za letno dovajanje čistega dobička v zakonske rezerve in s tem za njegovo kontinuirano vzdrževanje. Njegova uporaba je omejena, pri njej pa je treba upoštevati njegovo višino in druge sestavine lastnega kapitala. Kršitve določb, ki urejajo njegovo dotiranje in uporabo, vodijo do ničnosti letnega poročila.
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄8

Novosti na področju korporativnega upravljanja družb v državni lasti v Sloveniji

Bratina Borut, Pašić Polona, 15.12.2010

Gospodarske družbe, splošni predpisi

Borut Bratina, Polona Pašić, Podjetje in delo, 8/2010V prispevku avtorja predstavita novosti na področju korporativnega upravljanja družb v državni lasti v Sloveniji. Osrednji del je namenjen predstavitvi Smernic OECD za korporativno upravljanje družb v državni lasti in upoštevanju teh smernic v slovenski zakonodaji (predvsem v Zakonu o upravljanju kapitalskih naložb Republike Slovenije, ZUKN, Uradni list RS, št. 38/2010) in avtonomnih pravnih virih. Predstavljene so še novosti Kodeksa upravljanja javnih delniških družb, ki je bil nazadnje dopolnjen 8. decembra 2009, in Evropske smernice korporativnega upravljanja za nejavne družbe.
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄8

Konkurenčno pravo v obdobju gospodarske krize (državne pomoči)

Peter Grilc, 15.12.2010

Varstvo konkurence, cene

Peter Grilc, Podjetje in delo, 8/2010Članek je drugi del članka Konkurenčno pravo v obdobju gospodarske krize (antitrust in koncentracije), ki je bil objavljen v prejšnji številki. Obravnava ozadja in vzroke finančne krize in odzive Komisije na državne pomoči držav članic ter njene pravne akte v zvezi s tem. Posebej obravnava normativno podlago za presojo tovrstnih državnih pomoči in prakso pred finančno krizo, v tako imenovanem nesistemskem obdobju, in analizira člen 87(3)(c) PES (107. člen PDEU) in smernice R & P. Nadaljuje s tako imenovanim sistemskim obdobjem in analizira nov začasni pravni okvir za državne pomoči, v tem kontekstu pa novosti in odmike glede na prejšnje obdobje ter temeljne poteze, temeljna načela, nediskriminatornost, nujnost in sorazmernost. Dodana je kratka analiza postopkovnih vprašanj.
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄6-7

Tržni inšpektorat med varstvom potrošnikov in zatiranjem nelojalne konkurence

Andrejka Grlić, 6.10.2010

Varstvo konkurence, cene

Andrejka Grlić, Podjetje in delo, 6-7/2010Avtorica v prispevku zagovarja tezo, da sta področji varstva potrošnikov in nelojalne konkurence, čeprav na prvi pogled povsem različni, zelo prepleteni. S sprejetjem tako imenovane potrošniške zakonodaje, katere namen je varstvo potrošnikov, se sočasno postavlja tudi temelj zdrave konkurenčnosti. V prispevku avtorica opozarja na potrebo po koreniti reformi predpisov s področja nelojalne konkurence, saj je sedanja ureditev nepregledna in nekonsistentna, kar ne prispeva k učinkovitemu zatiranju nelojalne konkurence in posledično tudi varstvu potrošnikov.
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄6-7

Analiza nekaterih novosti na področju kazenskega prava po Lizbonski pogodbi

Katja Šugman-Stubbs, 6.10.2010

Evropska (gospodarska) skupnost (unija)

Katja Šugman-Stubbs, Podjetje in delo, 6-7/2010S sprejetjem Lizbonske pogodbe EU tudi na kazenskopravnem področju dobiva nadnacionalne pristojnosti, s tem pa države članice izgubljajo suverenost na tem področju. Avtorica analizira institucionalne spremembe, spremembe v postopkih sprejemanja kazenskopravne zakonodaje in vsebino ukrepov, ki jih po Lizbonski pogodbi sme sprejemati EU. Na koncu ugotavlja, da kljub načelni integraciji v pravo Skupnosti, pravosodno sodelovanje v kazenskih zadevah v pravni zasnovi EU še vedno ohranja določene posebnosti, ki kažejo, da se države članice niso želele popolnoma odreči kontroli na tem področju.
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄6-7

Konkurenčno pravo v obdobju gospodarske krize (antitrust in koncentracije)

Peter Grilc, 6.10.2010

Varstvo konkurence, cene

Peter Grilc, Podjetje in delo, 6-7/2010Članek obravnava izbrane probleme, vlogo in funkcije konkurenčnega prava in politike v obdobju gospodarske krize. Prvi del je namenjen historičnemu pogledu na politiko in pravo konkurence v obdobju gospodarske krize, zlasti v času velike depresije v ZDA in medvojne krize v Nemčiji. Obravnava ureditev in regulatorne odzive ter odzive organov za varstvo konkurence v obdobju sedanje krize, ločeno za področje antitrusta in koncentracij. Obdelani so ugovori oziroma poizkusi podjetij, da bi v času krize zmehčali pravila in politiko konkurence, posebej pa argument obrambe padlega podjetja (failing firm defense), argument porušene konkurence in izključevalno ravnanje. Obravnava tudi nekatera temeljna načela konkurenčnega prava in politik, zlasti z vidika zahtev po "sproščeni" uporabi pravil in politik.
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄6-7

Pravne omejitve ukrepov za izhod iz krize

Rajko Pirnat, 6.10.2010

Uprava

Rajko Pirnat, Podjetje in delo, 6-7/2010Avtor obravnava omejitve, ki jih pravo postavlja zakonodajalcu pri pravnem urejanju ukrepov, potrebnih za izvedbo različnih reform oziroma prilagoditev. Te izhajajo tudi iz tako imenovane izhodne strategije Vlade RS, vendar vsaka sprememba v pravni urediti spreminja vzpostavljena pravna razmerja in posega v pravice. Problem izhaja iz dejstva, da je pravo hkrati v stoletjih in tisočletjih pridobljena izkušnja človeka o tem, kako reševati spore med ljudmi in tudi urejati njihova razmerja, na drugi strani pa tudi instrument oblasti za novo urejanje družbenih razmerij. Omejitve, ki jih pravo postavlja oblasti, izvirajo prav iz njegove narave, da je hkrati name-njeno tudi omejevanju, ne le izvrševanju oblasti. Ker gre pri spremembah za spreminjanje družbenih razmerij v času, se pravne omejitve nanašajo zlasti na pravo in nepravo retroaktivnost zakonov in drugih predpisov. V okviru prave retroaktivnosti, ki je praktično v celoti z ustavo prepovedana, avtor obravnava tako imenovani primer Lex Kramar, ki je po njegovem mnenju razlog za zaskrbljenost nad tem, koliko zakonodajalec upošteva pravne omejitve. Ne-prava retroaktivnost je sicer bolj kompleksno vprašanje in omejitve zakonodajalca, ki izvirajo iz 2. člena Ustave, so manj toge in trdno določene. Kljub temu dosedanja praksa Ustavnega sodišča daje dovolj jasne omejitve glede poseganja v upravičena pravna pričakovanja, ki se bo pojavljalo zlasti v povezavi s strukturnimi reformami.
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄6-7

Izpodbijanje dolžnikovih pravnih dejanj

Emina Mulalić, 6.10.2010

Civilni sodni postopki, Gospodarske družbe, splošni predpisi

Emina Mulalić, Podjetje in delo, 6-7/2010Avtorica v prispevku obravnava novo ureditev izpodbijanja dolžnikovih pravnih dejanj v stečaju, s poudarkom na primerjavi predpostavk izpodbijanja s staro ureditvijo. Med gospodarskimi subjekti se še vedno pojavljajo vprašanja o ustreznosti in dosegu ureditve izpodbijanja dolžnikovih pravnih dejanj, predvsem v povezavi z gospodarsko krizo. V novi ureditvi sta objektivna in subjektivna predpostavka izpodbijanja urejeni ožje in določneje, kot ju je urejal prej veljavni zakon oziroma kot je njuno vsebino oblikovala sodna praksa pri uporabi pravil starega zakona.
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄6-7

Omejitve pri javnem financiranju storitev splošnega gospodarskega pomena: gospodarske javne službe v primežu prava EU

Aleš Ferčič, 6.10.2010

Varstvo konkurence, cene

Aleš Ferčič, Podjetje in delo, 6-7/2010V tem prispevku avtor obravnava nekatera aktualna vprašanja glede razlage prvega odstavka 107. člena in drugega odstavka 106. člena PDEU, upoštevajoč referenčno zadevo Altmark Trans in prakso, ki ji je sledila, prav tako pa obravnava pravne posledice, ki (lahko) nastopijo, če ima konkretno javno financiranje naravo državne pomoči oziroma če pride do kršitve pravil o državnih pomočeh. Avtor prispevek konča s sklepnimi ugotovitvami in tezami, ki se nanašajo na nerešena teoretična vprašanja in probleme v praksi.
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄6-7

Preglednost dolžnikovega premoženja

Tatjana Kamenšek-Krajnc, 6.10.2010

Civilni sodni postopki

Tatjana Kamenšek-Krajnc, Podjetje in delo, 6-7/2010Zadnja sprememba zakona o izvršbi in zavarovanju je sledila spoznanju, da učinkovitost izvršb povečuje možnost pridobivanja podatkov o premoženju dolžnika po upniku in organih, ki izvršbo opravljajo. Vse spremembe pa takšnega namena ne bodo dosegle.
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄6-7

Nova pravila zemljiškoknjižnega postopka

Katarina Vodopivec, 6.10.2010

Zemljiška knjiga in zemljiški kataster

Katarina Vodopivec, Podjetje in delo, 6-7/2010Avtorica v prispevku obravnava informatizacijo poslovnih procesov v zvezi z odločanjem o vpisih v zemljiško knjigo. Gre za nova pravila zemljiškoknjižnega postopka po noveli ZZK-1C (veljati naj bi začela 15. novembra 2010) - vlaganje elektronskih zemljiškoknjižnih predlogov in drugih vlog, elektronsko vročanje, elektronski spis. Zaradi informatizacije se spreminja postopek dodeljevanja zemljiškoknjižnih zadev po okrajnih sodiščih. Novela ZZK-1C uvaja elektronski izvirnik sklepa in informatizirano zbirko listin.
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄6-7

Prenovljena ureditev izbrisne tožbe

Renato Vrenčur, 6.10.2010

Zemljiška knjiga in zemljiški kataster

Renato Vrenčur, Podjetje in delo, 6-7/2010Avtor obravnava institut izbrisne tožbe ter prikaže določene novosti, ki jih bo prinesla novela Zakona o zemljiški knjigi v zvezi z omenjenim institutom (ZZK-1C). Izbrisna tožba je stvarnopravna tožba, ki sanira materialnopravno neveljavne vknjižbe, do katerih lahko pride v zemljiškoknjižnem postopku (pa tudi kasneje), saj zemljiškoknjižno sodišče odloča samo na podlagi listin, z zakonom določenih za vpis, ter po stanju vpisov v zemljiški knjigi. Ker je v preteklosti prihajalo do različnih mnenj glede vprašanja aktivne legitimacije, novost, ki se predvideva, jasneje določa, kdo lahko z izbrisno tožbo zahteva, da se vzpostavi prejšnje zemljiškoknjižno stanje. To ni več samo knjižni prednik, katerega pravica je bila izbrisana z izpodbijano vknjižbo, temveč vsaka oseba, katere pravica je bila s takšno vknjižbo kršena.
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄6-7

Poslanska vprašanja, interpelacija in nezaupnica vladi

Franc Grad, 6.10.2010

Državni zbor in državni svet, Ustavno sodišče

Franc Grad, Podjetje in delo, 6-7/2010Poslanska vprašanja, interpelacija in nezaupnica vladi so oblike odgovornosti vlade državnemu zboru, ki so močnejše, kot v večini drugih parlamentarnih demokracij. Še posebej to velja za interpelacijo, zlasti glede na to, da ministre v naši ureditvi imenuje državni zbor. Obenem pa so ta sredstva tudi pomembne pravice parlamentarne opozicije, kar je nadvse pomembno za izvajanje demokratičnega nadzora nad delovanjem vlade. Na drugi strani pa je treba ugotoviti, da je zaradi tega položaj vlade šibkejši kot v primerljivih parlamentarnih sistemih.
Naslovnica
Podjetje in delo, 2010⁄6-7

Zahteva poslancev za ustavnosodno presojo predpisov

Janez Čebulj, 6.10.2010

Državni zbor in državni svet, Ustavno sodišče

Janez Čebulj, Podjetje in delo, 6-7/2010Avtor obravnava zahtevo tretjine poslancev Državnega zbora za ustavnosodno presojo zakonov in drugih predpisov. Najprej kratko analizira vpliv novele Zakona o Ustavnem sodišču na začetek ustavnosodne presoje predpisov, nato pa se podrobneje ukvarja s položajem Državnega zbora in z vlogo tretjine poslancev kot predlagateljev postopka ustavnosodne presoje. Glede Državnega zbora ugotavlja, da je njegova vloga kot predlagatelja nesmiselna, na kar kaže tudi rezultat analize vlog Državnega zbora, ki so bile vložene na Ustavno sodišče po letu 1994. Položaj tretjine poslancev kot predlagateljev pa je smiseln, saj gre za orodje opozicije, kadar ta meni, da so predpisi, ki jih sprejme Državni zbor, oziroma izvršilni in drugi predpisi v neskladju z Ustavo oziroma zakonom. Analiza vlog, ki jih je na Ustavno sodišče vložila tretjina poslancev po letu 1994, kaže, da je to orodje razmeroma malo izkoriščeno.
<<  Prejšnja | Stran: 1 2 3 ... 6 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

< VsiPodjetje in delo
8(14) 6-7(56) 5(15) 3-4(19)
2(15) 1(15)

Leto objave

< Vsi
2010(134)
> Februar(15) > April(15) > Junij(19) > Avgust(15) > Oktober(56) > December(14)

Področja

1. DRŽAVNA UREDITEV REPUBLIKE SLOVENIJE 2. PRAVNA PODROČJA 3. JAVNE FINANCE 4. GOSPODARSKOPRAVNA UREDITEV 5. GOSPODARSKE DEJAVNOSTI 8. UREJANJE PROSTORA IN VARSTVO OKOLJA 9. DELOVNO PRAVO, ZDRAVSTVO, SOCIALNO VARSTVO 10. MEDNARODNO PRAVO 11. PRAVNOZNANSTVO 12. OSTALO

Avtorji

A B C ĆČ D Đ EF G H I J K L M N O P QR S Š T U V W XYZ Ž

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov