Arhiv člankov Arhiv člankov
English version
 

Literatura

Stran 1 / 6
Dokumenti od 1 do 25 (od skupaj 131)
Publikacija Članek
Naslovnica
Podjetje in delo, 2016⁄8

Prepoved pogodbene kazni za denarne obveznosti

Avtor ni naveden, 2.12.2016

Gospodarske družbe, splošni predpisi

Avtor ni naveden, Podjetje in delo, 8/2016Title: Prohibition of Contractual Penalty for Monetary Obligations Povzetek: Določba tretjega odstavka 247. člena Obligacijskega zakonika ne ločuje pogodbene kazni za zamudo z izpolnitvijo denarne obveznosti ter pogodbene kazni za neizpolnitev nedenarne obveznosti. Dogovor o pogodbeni kazni prepoveduje na splošno za vse denarne obveznosti. Določba je jasna in je ni mogoče razlagati drugače, kot se glasi: dogovor o pogodbeni kazni je prepovedan za vse vrste denarnih obveznosti. Namenska razlaga zakona pa ne mora biti takšna, da bi iz zakona izhajala drugačna posledica, kot izhaja neposredno iz njegovega besedila. Sodba Vrhovnega sodišča RS III Ips 20/2015
Naslovnica
Podjetje in delo, 2016⁄8

Institut spremenjenih okoliščin v novejši sodni praksi

Klemen Drnovšek, 2.12.2016

Sodišča

Klemen Drnovšek, Podjetje in delo, 8/2016Povzetek: Institut spremenjenih okoliščin omogoča razvezo pogodbe, če po njeni sklenitvi nastanejo okoliščine, ki otežujejo izpolnitev obveznosti ene stranke ali onemogočajo dosego pogodbenega namena. Avtor v prispevku predstavi pregled novejše sodne prakse glede uporabe instituta spremenjenih okoliščin. Najprej analizira sodno prakso, ki se nanaša na vsebinsko presojo predpostavk instituta, in se opredeli do vprašanja, katere so tiste spremenjene okoliščine, ki omogočajo razvezo pogodbe. Med drugim odgovori na vprašanje, ali se razveza pogodbe lahko zahteva tudi zaradi zloma nepremičninskega trga ter v primeru finančne in gospodarske krize. V drugem delu prek najnovejše sodne prakse analizira ustrezne načine uveljavljanja razveze pogodbe in najpogostejše napake strank, katerih posledica je zavrnitev zahtevkov brez presojanja njihove vsebinske utemeljenosti. Glede na to, da se sklicevanju na spremenjene okoliščine stranke lahko vnaprej odpovejo, avtor prispevek zaključi s pregledom omejitev in dopustnosti tovrstne odpovedi. Ključne besede: spremenjene okoliščine, razveza pogodbe, sodna praksa, rebus sic stantibus, pacta sunt servanda, zlom nepremičninskega trga, gospodarska kriza, finančna kriza Title: The Change of Circumstances Institution in the Recent Case Law Abstract: The change of circumstances institution enables the rescission of a contract if, after the contract is concluded, circumstances arise that render the performance of obligations by one party more difficult or owing to which the purpose of the contract cannot be achieved. The author introduces an overview of recent case law relating to usage of the change of circumstances institution. Firstly, the author analyses the case law in relation to substantive issues of the changed circumstances institution and defines his position towards the question of which are the changed circumstances that allow the rescission of a contract. He answers whether a party can request th
Naslovnica
Podjetje in delo, 2016⁄8

Opredelitev oseb javnega prava po pravilih javnega naročanja - analiza prakse Sodišča EU in določb ZJN-3

Marko Kirn, 2.12.2016

in določb ZJN- Evropska (gospodarska) skupnost (unija)

Marko Kirn, Podjetje in delo, 8/2016Povzetek: Prispevek postavlja analitični okvir za presojo statusa subjektov po pravilih javnega naročanja, ki niso organizirani v pravnih oblikah, tipičnih za osebe javnega prava. Ključna je presoja, ali v konkretnem primeru obstajajo okoliščine, ki izkazujejo, da tak subjekt zadovoljuje potrebe splošnega interesa, ki niso industrijske ali poslovne narave. Katere so te okoliščine na splošno, izhaja iz sodne prakse Sodišča EU, ki je v prispevku podrobneje analizirana. Sodna praksa, vzpostavljena v okviru prej veljavnih direktiv na področju javnega naročanja (Direktiva 2004/18/ES, Direktiva 93/37/EGS in Direktiva 92/50/EGS), je še naprej relevantna, saj Direktiva 2014/24/EU v primerjavi s prej veljavnimi direktivami pri opredelitvi oseb javnega prava ni prinesla nobenih sprememb. Kodifikacija sodne prakse glede opredelitve oseb javnega prava z ZJN-3 ni bila celovito izvršena. Ključne besede: javno naročanje, osebe javnega prava, potrebe splošnega interesa, ki niso industrijske ali poslovne narave Title: The Definition of Public Bodies under the Rules of Public Procurement - Analysis of the ECJ Case-Law and the ZJN-3 Provisions Abstract: The article sets the analytical tool for assessing the status of legal entities under the rules of public procurement, when these entities are not organized in the legal form, typical for bodies governed by the public law. The key is to assess whether in a concrete case the circumstances are present which show that such an entity meets the needs of the general interest, not having an industrial or commercial nature. What are these circumstances in general can be induced from the case-law of the ECJ. The author analyzes this case-law in detail. The case-law established under the earlier directives on public procurement (Directive 2004/18/EC, Directive 93/37/EEC and Directive 92/50/EEC) continues to be relevant, as Directive 2014/24/EU, compared with earlier directives on public procurement, brought no changes concernin
Naslovnica
Podjetje in delo, 2016⁄8

Pripoznava terjatve podizvajalca

Avtor ni naveden, 2.12.2016

Gospodarske družbe, splošni predpisi

Avtor ni naveden, Podjetje in delo, 8/2016Title: Recognition of the Subcontractor's Claim Povzetek: Pod pripoznanjem terjatve v smislu 631. člena Obligacijskega zakonika je treba razumeti pripoznavo terjatve podizvajalca s strani glavnega izvajalca in ne (tudi) pripoznave terjatve glavnega izvajalca s strani naročnika. Sodba Vrhovnega sodišča RS III Ips 18/2015
Naslovnica
Podjetje in delo, 2016⁄8

Izključitev člana (ustanovitelja) iz zasebnega zavoda

Saša Prelič, 2.12.2016

ZAVODI

Saša Prelič, Podjetje in delo, 8/2016Title: Exclusion of a Member (Founder) from an Institution Povzetek: Več oseb je ustanovilo zasebni zavod za opravljanje dejavnosti visokega šolstva. Med ustanovitelji je nastal spor glede ravnanj enega izmed njih, saj naj bi ta domnevno škodoval interesom zasebnega visokošolskega zavoda. Pri tem se postavlja zanimivo pravno vprašanje, ali je v pravnih osebah, ki so organizirane kot zavod, dopustna izključitev člana oziroma ustanovitelja zavoda, in če je, pod katerimi pogoji.
Naslovnica
Podjetje in delo, 2016⁄8

Izpodbijanje v stečaju - navodila družbi hčeri

Avtor ni naveden, 2.12.2016

Gospodarske družbe, splošni predpisi

Avtor ni naveden, Podjetje in delo, 8/2016Title: Contesting in the Bankruptcy - Instructions for the Subsidiary Company Povzetek: Tožeča stranka izpodbija navodila, dana hčerinski družbi, ter priznanje njenih ravnanj kot ravnanj izpolnitvenega pomočnika. Navodila tožeče stranke njeni hčerinski družbi sama po sebi ne ustvarjajo izpodbojnih učinkov. Zgolj navodila namreč ne pomenijo ravnanja, ki bi imelo za posledico zmanjšanje čiste vrednosti premoženja tožeče stranke, saj neposredno nimajo učinka na premoženje tožeče stranke. Sodba Vrhovnega sodišča RS III Ips 94/2014
Naslovnica
Podjetje in delo, 2016⁄8

STVARNO IN IMENSKO KAZALO

Avtor ni naveden, 2.12.2016

Avtor ni naveden, Podjetje in delo, 8/2016Title: Index Podjetje in delo, letnik 2016
Naslovnica
Podjetje in delo, 2016⁄8

PREGLED AVTORJEV IN NJIHOVIH PRISPEVKOV

Avtor ni naveden, 2.12.2016

Avtor ni naveden, Podjetje in delo, 8/2016Title: Authors and their Papers in 2016 Podjetje in delo, letnik 2016
Naslovnica
Podjetje in delo, 2016⁄8

PREGLED SODNE PRAKSE RS

Avtor ni naveden, 2.12.2016

Avtor ni naveden, Podjetje in delo, 8/2016Title: Slovenian Court Practice Podjetje in delo, letnik 2016
Naslovnica
Podjetje in delo, 2016⁄8

Dnevi slovenskih pravnikov 2016

Avtor ni naveden, 2.12.2016

Ostalo

Avtor ni naveden, Podjetje in delo, 8/2016Title: Days of Slovenian Jurists 2016 Povzetek: V Portorožu je od 13. do 15. oktobra 2016 potekalo 42. srečanje Dnevi slovenskih pravnikov, ki ga organizirajo Zveza društev pravnikov Slovenije, Zveza društev za gospodarsko pravo Slovenije in družba IUS SOFTWARE (GV Založba). Najaktualnejše teme z različnih pravnih področij je obravnavalo 60 uglednih strokovnjakov v desetih sekcijah (Aktualna vprašanja delovnega prava, Posebni del kazenskega prava - aktualna vprašanja teorije in sodne prakse, Korporativno upravljanje v javnem sektorju, Ureditev istospolnih partnerstev in družin v slovenskem in tujih pravnih redih, Finančna zavarovanja, Izbrana vprašanja begunske in migrantske krize, Odprta vprašanja javnega naročanja, Odvzem premoženja - med pravom in voljo večine, Nova prostorska in gradbena zakonodaja, Nove dimenzije urejanja zapuščin) in na dveh okroglih mizah (Kazenska odgovornost bankirjev za slabe bančne kredite, Pravna ne-odgovornost odločevalcev za odločitve, tudi sodnic in sodnikov).
Naslovnica
Podjetje in delo, 2016⁄8

Vsebina PID št.8/2016

Avtor ni naveden, 2.12.2016

Ostalo

Avtor ni naveden, Podjetje in delo, 8/2016Vsebinsko kazalo
Naslovnica
Podjetje in delo, 2016⁄8

Izvršitev sklepa o civilni delitvi solastne nepremičnine

Ana Javh, 2.12.2016

Lastnina in druge stvarne pravice

Ana Javh, Podjetje in delo, 8/2016Povzetek: Sodna postopka prostovoljne in prisilne izvršitve sklepa o civilni delitvi sta glede na trenutno veljavno zakonodajo pomanjkljivo in nekonsistentno urejena, pravni položaji udeležencev v teh dveh postopkih pa neustrezno zakonsko zavarovani. Sodna praksa na tem področju je sporna in neenotna. Vse navedeno prispeva k neuspešnosti in neučinkovitosti postopkov. V članku so izpostavljena sporna vprašanja veljavne zakonske ureditve skupaj s kritično analizo s tem povezane sodne prakse, obenem pa ponuja rešitve teh vprašanj de lege ferenda, opirajoč se tudi na avstrijsko pravno ureditev problematike. Ključne besede: solastnina, civilna delitev, sklep o civilni delitvi, postopek za cenitev in prodajo stvari, izvršba na razdelitev stvari, nepravdni postopek, izvršilni postopek Title: The Execution of a Decision on the Civil Division of Co-Owned Real Property Abstract: According to the law in force, the judicial procedures for the voluntary and the enforced execution of a decision on civil division are insufficiently and inconsistently regulated, and the legal position of the participants in these procedures are inappropriately legally protected. Judicial practice in this area is disputable and not uniform. All of the above results in ineffective and inefficient procedures. The article highlights the disputable issues of the valid legal regulation and a critical analysis of related judicial practice, and furthermore proposes de lege ferenda solutions to these disputable issues, taking into account, inter alia, the Austrian legal regulation of the issue in question. Key words: joint property, civil division, decision on civil division, procedure for the appraisal and sale of property, enforcement of the division of property, non-contentious civil procedure, execution procedure
Naslovnica
Podjetje in delo, 2016⁄8

Pravna narava zavezujoče informacije med teorijo in prakso

Polonca Kovač, 2.12.2016

Ostalo

Polonca Kovač, Podjetje in delo, 8/2016Povzetek: Zavezujoča informacija je akt, ki ga je slovenski zakonodajalec po tujih vzorih uvedel v našo ureditev z Zakonom o davčnem postopku leta 2006, ob bok carinskim informacijam kot upravnim odločbam po pravu EU. Zavezujoča informacija pa se izda v posamični zadevi, a na podlagi bodočih oziroma potencialnih dejstev, zato je njena pravna narava hibridna, saj je akt abstrakten, a individualen. Praksa pri nas kaže, da je davčni organ dokaj restriktiven pri informiranju, kar vodi v nizko stopnjo uporabe instituta in vrsto nejasnosti. Namen članka je določiti prevladujoče elemente za opredelitev pravne narave (davčne) zavezujoče informacije skozi teoretične elemente pravnih aktov, da bi povečali njeno uporabo. Zaradi pravnih učinkov določenega pravnega in zlasti sodnega varstva nad davčnimi akti zavezancem pač ne gre odrekati, naj bo prek razumevanja, da je zavezujoča informacija upravni predpis ali upravna (pred)odločba. Pri tem gre kot vodilo upoštevati cilj, ki ga ima zavezujoča informacija, tj. primarno povečanje pravne in siceršnje varnosti investitorjev na slovenskem in evropskem trgu. Ključne besede: pravna varnost, davčni postopek, zavezujoča informacija, upravni predpis, upravna (pred)odločba, sodno varstvo, Slovenija, EU Title: Legal Nature of Advance Rulings between Theory and Practice Abstract: Advance ruling is an act, which has been regulated in Slovenia since 2006, following foreign models and customs rulings as administrative decisions in EU law. Advance ruling is issued, as stipulated by the Slovene Tax Procedure Act, in individual case, based on future or potential relevant facts. Therefore, a legal nature of this act is a hybrid one, since it is abstract and individual. The Slovene tax authority is furthermore rather restrictive at informing taxpayers; hence the use of this instrument is very low. The purpose of this article is to determine prevailing elements of this act and its legal character to enable legal prot
Naslovnica
Podjetje in delo, 2016⁄8

Zmanjšanje osnovnega kapitala z umikom lastnih delnic - vidik ZPre-1 in ZGD-1

Marijan Kocbek, 2.12.2016

Gospodarske družbe, splošni predpisi

Marijan Kocbek, Podjetje in delo, 8/2016Title: Reduction of Share Capital through Withdrawal of Own Shares - Aspect of the ZPre-1 and the ZGD-1 Povzetek: Postavlja se več vprašanj. Ali tudi po uspešno izvedeni "skupni" prevzemni ponudbi v delniški družbi (d. d.) s povečanjem deleža imetništva delnic s strani enega od prevzemnikov zaradi pridobitve lastnih delnic s strani družbe in z njihovim umikom nastopi obveznost nove prevzemne ponudbe po ZPre-1? Prevzemniki so pri prevzemu usklajeno delovali v skladu z 8. členom ZPre-1 in podpisali sporazum o usklajenem delovanju. Prevzemniki so tudi presegli končni prevzemni prag po tretjem odstavku 12. člena ZPre-1 (najmanj 75-odstotni delež vseh delnic ciljne družbe z glasovalno pravico). Ciljna d. d. naj bi umaknila še dodatne delnice, in sicer naj bi družba izvedla postopek zmanjšanja osnovnega kapitala z umikom lastnih delnic, ki bi jih pridobila po (enaki) prevzemni ceni za delnico zgolj od enega izmed prevzemnikov. V tej zvezi se postavlja tudi vprašanje, kako se lahko izpelje takšen postopek zmanjšanja osnovnega kapitala z umikom lastnih delnic, ki jih družba (namensko) pridobi, da ne bi bile kršene določbe 221. člena ZGD-1 o enakopravnosti delničarjev.
Naslovnica
Podjetje in delo, 2016⁄8

Prenosljivost in časovna omejenost nepravih stvarnih služnosti in služnosti v javno korist

Plavšak Nina, Vrenčur Renato, 2.12.2016

Lastnina in druge stvarne pravice

Nina Plavšak, Renato Vrenčur, Podjetje in delo, 8/2016Povzetek: Razmeroma skopa ureditev nepravih stvarnih služnosti in služnosti v javno korist v praksi povzroča težave pri (pravilni, smiselni) uporabi nekaterih splošnih pravil SPZ. V prispevku avtorja obravnavata vse vidike (ne)prenosljivosti in časovne omejenosti teh vrst služnosti. Obema vrstama služnosti je skupno, da sta samostojno neprenosljivi v tem pomenu, da ju njun imetnik z razpolagalnim pravnim poslom ne more pravno učinkovito prenesti na novega imetnika. Ker sta obe vrsti služnosti ustanovljeni v korist določene osebe, sta vezani na to osebo oziroma dosledneje v primeru pravne osebe na opravljanje podjema te pravne osebe. Zato prenehata samo takrat, kadar preneha ta pravna oseba (služnostni upravičenec) brez pravnega nasledstva. Služnost v javno korist ima dodatno značilnost, da je vezana na pravico upravljati gospodarsko javno infrastrukturo. Zato pravno dejstvo, ki povzroči, da določena oseba pridobi pravico upravljati omrežja in naprave gospodarske javne infrastrukture ustrezne vrste, hkrati povzroči, da nanjo preide služnost v javno korist, ustanovljena za potrebe upravljanja te infrastrukture. Ključne besede: neprava stvarna služnost, služnost v javno korist, prenosljivost izvedenih stvarnih pravic Title: Transferability and Time Limits of Quasi in Rem Easements and Easements in the Public Interest Abstract: The relatively tight regulation of quasi in rem easements and easements in the public interest in the practice causes problems with (correct, reasonable) application of certain general rules the Law of Property Code. In the article, authors analyze all aspects of (non)transferability and temporal limitation of these types of easements.
Naslovnica
Podjetje in delo, 2016⁄8

Prednosti in slabosti ločitve komercialnega in investicijskega bančništva

Sanja Sega, 2.12.2016

Banke in hranilnice

Sanja Sega, Podjetje in delo, 8/2016Povzetek: Svet se je skoraj nemudoma po izbruhu globalne finančne krize 2007-2009 odzval s številnimi zakonodajnimi reformami finančnega in bančnega sistema, ki temeljijo predvsem na povišanju kapitalskih in likvidnostnih zahtev, regulaciji nereguliranih finančnih institucij, učinkovitejšem nadzoru, depozitnih garancijskih shemah, obravnavi tveganj, povezanih z izvedenimi finančnimi instrumenti itd. Vendar težave, povezane s prevelikimi in preveč kompleksnimi bankami, tako imenovani "too-big-to-fail" ali celo "too-big-to-bail", ki so bistveno prispevale k nastanku in razsežnostim finančne krize, s tem niso rešene. Prispevek osvetli pokrizne predloge reforme strukture bančnega sistema na treh ravneh - na globalni ravni (G20), na ravni ZDA in EU ter na nacionalnih ravneh (Velika Britanija, Nemčija, Francija ...). Poudarek je na pravnoinstitucionalnih vidikih ločitve investicijskega in komercialnega bančništva ter stališčih stroke o njenih prednostih in slabostih. Ključne besede: globalna finančna kriza, strukturna reforma bančnega sistema, univerzalna banka, investicijsko bančništvo, komercialno bančništvo Title: Pros and Cons of the Separation of Commercial and Investment Banking Abstract: Almost immediately after the outburst of global financial crisis 2007-2009 the world reacted by enacting numerous regulatory reforms, based on higher capital requirements, regulation of unregulated financial sector entities, more effective supervision, deposit guarantees, and derivatives risk management. Problems associated with banks "too-big-to-fail" or even "too-big-to-bail" which significantly contributed to the outburst and expansion of the financial crisis, are yet to be solved. This article sheds light on post-crisis global (G20), EU, USA and national (GB, Germany, France, etc.) structural banking reforms. It presents legal and constitutional aspects with pros and cons of the separation of commercial and investment banking. Key words: global financ
Naslovnica
Podjetje in delo, 2016⁄8

Od uprave neodvisne informacije nadzornega sveta - primer notranjega revizorja po noveli ZGD-1I

Peter Podgorelec, 2.12.2016

Gospodarske družbe, splošni predpisi

Peter Podgorelec, Podjetje in delo, 8/2016Povzetek: Avtor v prispevku obravnava pravne možnosti pridobivanja od uprave neodvisnih informacij za izvrševanje funkcij nadzornega sveta. Zakonsko izrecno urejene možnosti pridobivanja takšnih informacij so: pravica do vpogleda v inkorporirane informacije ter poročila revizorja letnega poročila in posebnega izvedenca. V pravni teoriji je sporno predvsem vprašanje, ali lahko organ nadzora pridobiva informacije neposredno od zaposlenih v podjetju in brez dovoljenja uprave oziroma njene navzočnosti. To vprašanje je specifično za dvotirni sistem. V zvezi s tem je še vedno prevladujoče restriktivno stališče, ki to možnost dopušča le v izjemnih primerih ali s soglasjem uprave. Avtor to stališče kritizira. Kot informacijski vir je novela Zakona o gospodarskih družbah ZGD-1I posebej uredila notranjega revizorja. Avtor ocenjuje uzakonjene rešitve kot pozitivne in v prispevku podrobneje pojasnjuje razloge zanje. Ključne besede: korporativno upravljanje, nadzorni svet, revizijska komisija, informacijski viri, notranji revizor Title: Management Board-Independent Information of the Supervisory Board - the Case of an Internal Auditor Pursuant to the Act Amending the Companies Act (ZGD-1I) Abstract: The article discusses legal possibilities of obtaining Management-Board-independent information required to perform the Supervisory Board functions. Explicitly regulated statutory forms thereof are: the right to inspect incorporated information and report of the auditor of the annual report and a special expert. The most disputed issue in legal theory is, whether the Supervisory Board may obtain information directly from the company''s employees without the Board''s consent or presence. This issue is specific for a two-tier governance system. Most experts continue to adopt a restrictive view, i.e. that information can be obtained in such a way only in exceptional cases. This view is criticised by the author. The amended Companies Act (ZGD-1I) has specifical
Naslovnica
Podjetje in delo, 2016⁄8

Ustrezna zavarovanja v primeru izdaje enotnega računa za električno energijo in omrežnino

Tomažič Luka Martin, Bratina Borut, 2.12.2016

Industrija in energetika

Luka Martin Tomažič, Borut Bratina, Podjetje in delo, 8/2016Povzetek: Avtorja proučujeta, katera so ustrezna zavarovanja za izdajo enotnega računa na podlagi pogodbe med dobaviteljem električne energije in sistemskim operaterjem iz 114. člena Energetskega zakona (EZ-1). Osrednji del prispevka je namenjen interpretaciji nedoločnega pojma ustrezno zavarovanje, raziskavi ustreznosti posameznih instrumentov zavarovanja in oceni ustavne skladnosti predlaganih podzakonskih aktov s slovenskim ustavnim redom. Ključne besede: energetska zakonodaja, instrumenti zavarovanja, omrežnina, exceptio illegalis Title: Appropriate Insurance for Issuing a Joint Bill for Electricity and Network Access Fee Abstract: The authors'' research concentrates on the appropriate insurance instruments for issuing a joint bill on the basis of a contract between the electricity supplier and the system operator under Article 114 of the Energy Act (EZ-1). The article focuses on the interpretation of the indefinite notion of "appropriate insurance", on the research of appropriateness of individual insurance instruments, and on the evaluation of the constitutional congruence of the proposed regulations with the Slovenian constitutional order. Key words: energy legislation, insurance instruments, network access fees, exceptio illegalis
Naslovnica
Podjetje in delo, 2016⁄8

Dokapitalizacija brez emisijskega zneska

Gregor Drnovšek, 2.12.2016

Gospodarske družbe, splošni predpisi

Gregor Drnovšek, Podjetje in delo, 8/2016Povzetek: Sklep skupščine o rednem povečanju osnovnega kapitala običajno vsebuje podatke, na podlagi katerih je emisijski znesek novih delnic vsaj določljiv. Dopustnost zgolj določljivega emisijskega zneska je dokončno razjasnila novela ZGD-1I, s tem ko je spremenila drugi odstavek 337. člena ZGD-1. Prispevek pa obravnava položaj, ko sklep skupščine o rednem povečanju osnovnega kapitala ne vsebuje nobenih podatkov o emisijskem znesku. Avtor zastopa stališče, da je takšen sklep veljaven, in pojasni, ali mora poslovodstvo v takšnem primeru izdati delnice po pari ali preko pari. Ključne besede: redno povečanje osnovnega kapitala, prednostna pravica, emisijski znesek, izpodbojnost sklepa skupščine Title: Capital Increase without the Issue Price Abstract: The general meeting resolution on ordinary share capital increase usually contains data on the basis of which the issue price of shares is at least identifiable. Permissibility of only identifiable issue price of shares was finally clarified by the amendment ZGD-1I which modified the second paragraph of Article 337 of the ZGD-1. This article however focuses on circumstances when the resolution on ordinary share capital increase does not contain any data on the issue price of shares. Author represents a standpoint under which such resolution is valid and at the same time clarifies, whether management has to issue the shares at par or above par. Key words: ordinary share capital increase, pre-emptive right, issue price of shares, voidability of general meeting resolution
Naslovnica
Podjetje in delo, 2016⁄6-7

Korporativno upravljanje v javnem sektorju v Republiki Sloveniji

Rado Bohinc, 1.10.2016

Gospodarske javne službe (komunala)

Rado Bohinc, Podjetje in delo, 6-7/2016Povzetek: V prispevku je najprej predstavljena zakonska ureditev pravnih oseb javnega sektorja, nato korporativnega upravljanja v javnem sektorju primerjano z upravljanjem z državnimi naložbami v okviru SDH. Predstavljena je primerjava nekaterih vidikov korporativnega upravljanja (ustanoviteljske pristojnosti, pristojnosti organov, ureditev imenovanja in odpoklica ter odgovornosti) med naslednjimi pravnimi osebami javnega sektorja: Slovenski državni holding, Javna agencija, javni sklad, javni zavod. Predlagano je, da se korporativno upravljanje v javnih zavodih uredi po načelih in na način, kot je urejeno v gospodarskih družbah, to je z nadzornim svetom (ki je tripartitno sestavljen), ki opravlja izključno kadrovsko in nadzorstveno funkcijo (ne pa poslovodske), in direktorjem, ki ima vse poslovodske pristojnosti. Ključne besede: javni sektor, javni zavodi, javne agencije, javni skladi, slovenski državni holding, javne službe, korporativno upravljanje, osebe javnega prava Title: Corporate Governance in Public Sector in the Republic of Slovenia Abstract: Public sector in Slovenia has been, from the point of view of property rights, organization and governance, the same since in the year 1991, when the Law on public institutions passed in the Slovene Parliament, as one of the important reform laws. At that time, the property of ex self-management communities was "temporarily" nationalized (transferred to state and municipal ownership). Notwithstanding huge reforms in the private business sector, the public sector remains as it was when it was taken by the state (nationalized). A reform is needed in this field and the article shows the weak points of the existing approaches in corporate governance in the public sector and presents the standpoints and guidelines for a corporate governance reform in public sector. Key words: Public Sector, Public Institutions, Public agencies, Public funds, Slovene sovereign holding, Public Services, Corporate Governance in P
Naslovnica
Podjetje in delo, 2016⁄6-7

Upravljanje državnih podjetij v lasti SDH, pravna razmerja do ustanovitelja, kadrovski postopki ter implementacija priporočil in kodeksov upravljanja

Anja Strojin Štampar, 1.10.2016

Gospodarske javne službe (komunala), Splošno o vrednostnih papirjih in borzi

Anja Strojin-Štampar, Podjetje in delo, 6-7/2016Povzetek: Z Zakonom o slovenskem državnem holdingu je bil oblikovan centralni upravljavec kapitalskih naložb države (SDH) z namenom ločitve funkcije države kot lastnice kapitalskih naložb od njenih drugih funkcij ter z namenom preglednejšega in učinkovitejšega upravljanja kapitalskih naložb države. Z zakonom so bili postavljeni jasni cilji na področju upravljanja naložb: povečanje vrednosti naložb, zagotavljanje čim višjega donosa in uresničevanje drugih legitimnih strateških ciljev. Za uresničitev teh ciljev so bili sprejeti akti upravljanja in zakonsko opredeljene naloge SDH pri upravljanju naložb. SDH je neodvisen in samostojen pri upravljanju svojih nalog, pri čemer je enakopraven z drugimi subjekti na upoštevnem trgu. Kot aktiven in odgovoren lastnik mora dejavno uresničevati svoja upravljavska upravičenja, spremljati poslovanje družb in poročati državi o uresničevanju ciljev upravljanja. Eden ključnih mehanizmov za izboljšanje korporativnega upravljanja in povečanja uspešnosti družb so kompetentni in učinkoviti nadzorni sveti, zato je SDH vzpostavil pregleden in strokoven postopek presoje kandidatov ob sodelovanju neodvisne kadrovske komisije. Ključne besede: SDH, kapitalske naložbe države, aktivno upravljanje, akti upravljanja, strategija, letni načrt upravljanja, kodeks korporativnega upravljanja, kadrovska komisija Title: State Capital Asset Management by SDH, Relationship with the State, Directors Nomination Process and Implementation of Recommendations and Corporate Governance Codes Abstract: In order to provide more transparent and efficient management of the state capital assets, the central state asset manager has been appointed by the Act on the Slovene Sovereign Holding (Slovenski državni holding - SDH). The Act established the separation between the state''s ownership function and other state functions and set clear objectives for the state asset management: increase of asset value, realization of
Naslovnica
Podjetje in delo, 2016⁄6-7

Uveljavitev zastavne pravice s prodajo zastavljenega premoženja

Nina Plavšak, 1.10.2016

Lastnina in druge stvarne pravice

Nina Plavšak, Podjetje in delo, 6-7/2016Povzetek: Avtorica v prispevku razloži pravne posledice uveljavitve zastavne pravice. Utemelji, da s prodajo zaradi uveljavitve zastavne pravice dobroverni kupec postane imetnik finančnih instrumentov ali poslovnega deleža, čeprav je zastavni upnik neupravičeno uveljavil zastavno pravico. Če zastavni upnik neupravičeno ali nepravilno proda zastavljeno premoženje, zastavitelju odgovarja za škodo, ki mu jo s tem povzroči. Ključne besede: uveljavitev zastavne pravice, pravne posledice neupravičene ali nepravilne uveljavitve zastavne pravice Title: Enforcement of a Lien through Sale of Pledged Assets Abstract: The author explains the legal consequences of the execution of the lien. She substantiates that bona fide purchaser becomes the holder of the financial instrument or shareholding, although the creditor unduly executed the lien. If lien creditor unduly or improperly sold the property subject to lien, he is liable for the damage caused to the holder of this property. Key words: execution of lien, legal consequences of the execution of the lien unduly or improperly
Naslovnica
Podjetje in delo, 2016⁄6-7

Agencijski in napoteni delavci

Katarina Kresal Šoltes, 1.10.2016

Delovna razmerja

Katarina Kresal-Šoltes, Podjetje in delo, 6-7/2016Povzetek: Prispevek obravnava delovnopravne vidike ureditve agencijskega dela (temporary agency work) ter napotitve delavcev v okviru svobode opravljanja storitev na enotnem trgu (posting of workers), s poudarkom na novostih iz slovenske zakonodaje in predloga revizije Direktive 96/71/ES o napotitvi delavcev na delo v okviru opravljanja storitev. Ključne besede: EU, napotitev delavcev, čezmejno opravljanje storitev, agencija za zagotavljanje začasnega dela, načelo enakega obravnavanja, Direktiva 96/71/ES Title: Temporary Agency Work and Posting of Workers Abstract: The article deals with labour law aspects of the regulation of temporary agency work and posting of workers in the Internal Market, with particular emphasis on Slovenian legislation novelties and the proposal for the revision of the Directive 96/71/ES concerning the posting of workers in the framework of the provision of services. Key words: EU, posting of workers, cross-border provision of services, temporary work agency, the principle of equal treatment, Directive 96/71/ES
Naslovnica
Podjetje in delo, 2016⁄6-7

Temeljna izhodišča, cilji in načela nove prostorske in gradbene zakonodaje

Luka Ivanič, 1.10.2016

Gradbeništvo, Urejanje prostora

Luka Ivanič, Podjetje in delo, 6-7/2016Povzetek: Prispevek predstavlja trenutno stanje normativnega okvira na področju urejanja prostora, prostorskega načrtovanja in graditve objektov. Popisuje temeljne problemske sklope, ki jih je na tem področju ob začetku projekta zakonske prenove identificiralo Ministrstvo za okolje in prostor ter potrdila Vlada RS, ter navaja in kratko opisuje ključne spremembe, kot so predvidene v trenutni fazi priprave zakonov. Namen reforme je nadomestiti in poenotiti sedanjo zakonsko ureditev tega področja, pri tem pa ne smemo prezreti, da so mnoge težave na tem področju bolj kot s samimi krovnimi predpisi povezane z načinom implementacije in s številnimi partikularnimi rešitvami področne zakonodaje. Ključne besede: prostorsko načrtovanje, gradbeno dovoljenje, okoljska presoja, integracija, vse na enem mestu, zemljiška politika, reforma Title: Fundamental Starting Points, Goals and Principles of the New Spatial Planning and Construction Legislation Abstract: This article provides a short overview of the current state of legislative framework in the field of spatial planning and construction in Republic of Slovenia. It outlines major bottlenecks and shortcomings of the system as identified by the Ministry of Environment and Spatial Planning and confirmed by the government. A brief description of key changes is given, as envisioned in the current proposal of legislative drafts. It should not be overlooked that not all problems are of legal/legislative nature, but also stem from the way implementation is carried out. Key words: spatial planning, building permit, environmental assessment, integration, one-stop-shop, urban management, reform
Naslovnica
Podjetje in delo, 2016⁄6-7

Modeli upravljanja javnih podjetij v lasti občine

Jovanovič Dušan, Bratina Borut, 1.10.2016

Gospodarske javne službe (komunala)

Dušan Jovanovič, Borut Bratina, Podjetje in delo, 6-7/2016Povzetek: V prispevku avtorja predstavita osnovni razvoj in sedanjo opredelitev javnih podjetij ter njihovo umestitev v korporacijsko statusnopravno področje. V nadaljevanju prikažeta nekatere tuje primere organiziranja javnih podjetij v različnih lokalnih skupnostih, poleg tega pa podata tudi glavna izhodišča za organiziranje javnih podjetij v slovenskem prostoru z nekaterimi predlogi in rešitvami. Skupni imenovalec opisanih modelov je seveda učinkovito in transparentno korporativno upravljanje povezanih subjektov. Ključne besede: javno podjetje, gospodarska družba, korporativno upravljanje, model upravljanja Title: Governance Models of Public Undertakings under Municipality Ownership Abstract: In this article the authors present the basic description of the development and the current definition of public undertakings as also the placement of them into the field of corporate law. Later on they show some foreign cases of organizing public undertakings in different local societies. The authors focus on some basic starting points how to organize public undertakings in Slovenian territory with certain suggestions and solutions. The common ground of all mentioned models is definitely in the efficient and transparent corporate governance of connected undertakings. Key words: public undertaking, company, corporate governance, governance model
<<  Prejšnja | Stran: 1 2 3 ... 6 | Naslednja  >>

Očisti

Publikacije

< VsiPodjetje in delo
8(19) 6-7(46) 5(14) 3-4(14)
2(19) 1(19)

Leto objave

< Vsi
2016(131)
> Januar(19) > April(19) > Junij(14) > Avgust(14) > Oktober(46) > December(19)

Področja

1. DRŽAVNA UREDITEV REPUBLIKE SLOVENIJE 2. PRAVNA PODROČJA 3. JAVNE FINANCE 4. GOSPODARSKOPRAVNA UREDITEV 5. GOSPODARSKE DEJAVNOSTI 7. NEGOSPODARSKE DEJAVNOSTI 8. UREJANJE PROSTORA IN VARSTVO OKOLJA 9. DELOVNO PRAVO, ZDRAVSTVO, SOCIALNO VARSTVO 10. MEDNARODNO PRAVO 11. PRAVNOZNANSTVO 12. OSTALO

Avtorji

A B CĆČ D ĐEF G H I J K L M N OP QR S Š T UV WXYZ Ž

 
Splošni pogoji | Izjava o varstvu podatkov